مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,963
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,602
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی عوامل کلیدی موفقیت بازاریابی ویروسی

صفحات

 صفحه شروع 124 | صفحه پایان 145

چکیده

بازاریابی ویروسی نوعی انتقال دهان به دهان پیام توسط افراد است که از این طریق برخی از پیام های بازاریابی مربوط به شرکت, برند و یا محصولات شرکت از طریق ابزارهای رسانه ای عمومی (غالبا اینترنت) در سطح گسترده ای بین عموم جامعه منتشر می شود. موفقیت این نوع بازاریابی با توجه به پیچیدگی خاص آن, نیازمند توجه به عوامل متعددی است که پژوهش حاضر بدنبال شناسایی این عوامل و اولویت بندی آنهاست. در این پژوهش پس از انجام مطالعات ادبیات موضوع, لیست اولیه ای از عوامل کلیدی موفقیت بازاریابی ویروسی شناسایی شده و سپس با ارایه پرسشنامه به مدیران کارگزاری های فعال در بازار سرمایه (تعداد 125 نفر), فرآیند شناسایی, بازنگری و تکمیل این عوامل با توجه به اقتضائات و شرایط حاکم بر بازار سرمایه ایران تکمیل شد. در ادامه بر اساس فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) این عوامل اولویت بندی شدند. نتایج نشان داد که محتوای پیام بیشترین اهمیت را در میزان موفقیت بازاریابی ویروسی ایفا می کند و هدف گیری صحیح مخاطبین, نوع فناوری مورد استفاده برای انتقال پیام, مرتبط بودن پیام ارسالی با محصول, سرگرم کنندگی پیام و اعتبار و اعتمادپذیری پیام در اولویت های بعدی قرار می گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدالهی، علی، حاجی حیدری، نسترن، و امیدوار، مریم. (1394). شناسایی و اولویت بندی عوامل کلیدی موفقیت بازاریابی ویروسی. علوم مدیریت ایران، 10(38)، 124-145. SID. https://sid.ir/paper/130318/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالهی علی، حاجی حیدری نسترن، امیدوار مریم. شناسایی و اولویت بندی عوامل کلیدی موفقیت بازاریابی ویروسی. علوم مدیریت ایران[Internet]. 1394؛10(38):124-145. Available from: https://sid.ir/paper/130318/fa

    IEEE: کپی

    علی عبدالهی، نسترن حاجی حیدری، و مریم امیدوار، “شناسایی و اولویت بندی عوامل کلیدی موفقیت بازاریابی ویروسی،” علوم مدیریت ایران، vol. 10، no. 38، pp. 124–145، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130318/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button