مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,538
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,130
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل شبکه سازی فعالیت های بازاریابی بنگاه های فعال در خوشه های صنعتی ایران

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 77

چکیده

 با توجه به نقش مهم شبکه های بازاریابی در توسعه اقتصادی خوشه های صنعتی, هدف پژوهش حاضر, طراحی مدل فرایند شبکه سازی فعالیت های بازاریابی در بستر خوشه های صنعتی ایران است. جهت طراحی مدل مذکور از روش تحقیق «نظریه برخاسته از داده ها» استفاده شده است. بدین منظور با انجام مصاحبه با عاملان توسعه خوشه ها و مدیران بنگاه های درگیر در شبکه ها, و مطالعه اسناد سازمانی, منابع اطلاعاتی موردنیاز جمع آوری شد. سپس با انجام کدگذاری باز, محوری و گزینشی مدل شبکه سازی فعالیت های بازاریابی تدوین گردید. بنا بر نتایج تحقیق, انگیزه مشترک شرکا جهت حل مساله یا بهره برداری از فرصت های بازاریابی علت اصلی شکل گیری شبکه های بازاریابی است. شبکه های بازاریابی گستره وسیعی از شبکه های رسمی و غیررسمی را شامل می شود که طی مراحل پنج گانه آغازین, تشکیل هسته اولیه, بروز تنش, سازماندهی و اقدام شکل می گیرند. بستر فرهنگی, تاریخی و نهادی خوشه, ویژگی های فردی-شخصیتی مدیران, ویژگی های راهبر شبکه و ویژگی های ساختاری بنگاه بر فعالیت های شبکه سازی تاثیرگذارند. مهم ترین منافع شبکه سازی کاهش هزینه های بازاریابی و ارتقاء توان رقابتی بنگاه های عضو شبکه است. بنا بر نتایج پژوهش حاضر, مدیران بنگاه ها می توانند با تقویت قابلیت های شبکه سازی خود, از آن به عنوان ابزار توسعه کسب وکار استفاده نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی نقابی، سیدمجتبی، نظری، محسن، حسنقلی پور، طهمورث، سلیمانی، غلامرضا، و عباسیان، عزت اله. (1394). طراحی مدل شبکه سازی فعالیت های بازاریابی بنگاه های فعال در خوشه های صنعتی ایران. علوم مدیریت ایران، 10(37)، 51-77. SID. https://sid.ir/paper/130362/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی نقابی سیدمجتبی، نظری محسن، حسنقلی پور طهمورث، سلیمانی غلامرضا، عباسیان عزت اله. طراحی مدل شبکه سازی فعالیت های بازاریابی بنگاه های فعال در خوشه های صنعتی ایران. علوم مدیریت ایران[Internet]. 1394؛10(37):51-77. Available from: https://sid.ir/paper/130362/fa

    IEEE: کپی

    سیدمجتبی موسوی نقابی، محسن نظری، طهمورث حسنقلی پور، غلامرضا سلیمانی، و عزت اله عباسیان، “طراحی مدل شبکه سازی فعالیت های بازاریابی بنگاه های فعال در خوشه های صنعتی ایران،” علوم مدیریت ایران، vol. 10، no. 37، pp. 51–77، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130362/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button