Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

608
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

571
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین نقش مؤلفه های فردی، محیطی و سیستمی در موفقیت آموزش الکترونیکی کارآفرینی دانشگاه تهران

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 79

چکیده

 با توجه به آموزش پذیربودن کارآفرینی و ضرورت آموزش آن, نیاز به شیوه های آموزشی نوین از جمله آموزش الکترونیکی کارآفرینی بیش از پیش احساس می شود. این پژوهش با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت آموزش الکترونیکی کارآفرینی در دانشکدة کارآفرینی دانشگاه تهران با استفاده ازروشتحقیق ترکیبی (کیفی-کمی) انجام گرفته است. براساس نتایج تحقیق کیفی نه مصاحبة نیمه ساحتاریافته با استادان دانشکدة کارآفرینی دانشگاه تهران صورت گرفت که به صورت هدفمند با داشتن دو ویژگی سابقة حداقل دو دورة تدریس الکترونیکی در دانشکدة کارآفرینی و آشنایی با حوزة فناوری اطلاعات در آموزش انتخاب شده بودند. عوامل مؤثر بر موفقیت آموزش الکترونیکی کارآفرینی براساس نتایج تحلیل داده ها در سه دسته شناسایی و دسته بندی شدند: عوامل فردی شامل ویژگی های استاد و ویژگی های دانشجو, عوامل محیطی شامل تعاملات و ارزیابی, عوامل سیستمی شامل کیفیت آموزش و محتوای ارائه شده, کیفیت زیرساخت اینترنت و سیستم آموزش مجازی و کیفیت عملکرد دانشگاه و خدمات آن. همچنین, نتایج تحقیق کمی در نمونة آماری 139 دانشجوی دورة آموزش الکترونیکی کارآفرینی ورودی 89 نشان می دهد عامل فردی ویژگی های دانشجو, عامل محیطی تعاملات و عامل سیستمی آموزش و محتوای ارائه شده می توانند بیشترین تأثیر را در موفقیت آموزش الکترونیکی کارآفرینی دانشگاه تهران داشته باشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آراستی، زهرا، سفیدگر، افروز، و زعفریان، رضا. (1394). تبیین نقش مؤلفه های فردی, محیطی و سیستمی در موفقیت آموزش الکترونیکی کارآفرینی دانشگاه تهران. توسعه کارآفرینی، 8(1 )، 61-79. SID. https://sid.ir/paper/131292/fa

    Vancouver: کپی

    آراستی زهرا، سفیدگر افروز، زعفریان رضا. تبیین نقش مؤلفه های فردی, محیطی و سیستمی در موفقیت آموزش الکترونیکی کارآفرینی دانشگاه تهران. توسعه کارآفرینی[Internet]. 1394؛8(1 ):61-79. Available from: https://sid.ir/paper/131292/fa

    IEEE: کپی

    زهرا آراستی، افروز سفیدگر، و رضا زعفریان، “تبیین نقش مؤلفه های فردی, محیطی و سیستمی در موفقیت آموزش الکترونیکی کارآفرینی دانشگاه تهران،” توسعه کارآفرینی، vol. 8، no. 1 ، pp. 61–79، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/131292/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا