مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,085
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

806
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و تحلیل مولفه های تاثیر گذار بر ابقا دانشجو در محیط یادگیری الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 189 | صفحه پایان 201

چکیده

 زمینه و اهداف: هدف پژوهش حاضر شناسایی و تحلیل مولفه های موثر بر ابقا دانشجویان در محیط یادگیری الکترونیکی است. روش بررسی: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ شناسایی عوامل تاثیر گذار بر ابقا دانشجو بر اساس پیشینه نظری و تجربی, پژوهش آمیخته از نوع اکتشافی است. در تدوین این پژوهش مفاهیم و مبانی نظری مرتبط, مربوط به سال 2000 تا 2016 مورد مطالعه دقیق قرار گرفت و مولفه های های دخیل در ابقا دانشجو استخراج شد. این مولفه ها در قالب پنج (5) بعد مطرح شدند و بر اساس آن ها پرسشنامه ای با تعداد 56 گویه تهیه, تنظیم و برای 30 متخصص در زمینه آموزش الکترونیکی ارسال شد تا اولویت بندی مولفه ها و شاخص ها به طور دقیق شناسایی شود. روایی پرسشنامه با استفاده از نظرات متخصصان تایید گردید و پایایی آن نیز به روش آلفای کرونباخ 84% به دست آمد. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار v18Spss, آزمون ناپارامتری فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد که به ترتیب عوامل مربوط به یادگیرنده, دوره, یاد دهنده, تکنولوژی و محیط یادگیرنده در ابقا دانشجو موثر هستند.نتیجه گیری: برای نگهداشت هر چه بیشتر دانشجو در محیط یادگیری الکترونیکی نیاز به توجه ویژه به مهارت های مدیریتی و کامپیوتری دانشجو, عامل تعامل, حمایت سازمانی, مهارت و نگرش یاد دهنده, کیفیت تکنولوژی, کیفیت اینترنت و ایجاد محیط حمایتی داریم تا دانشجویان بیشتر بر تکمیل دوره های آموزش الکترونیک تشویق شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اوجاقی میرکوهی، ناهید، اسمعیلی، زهره، سرمدی، محمدرضا، و سرمدی پور، بهمن. (1396). شناسایی و تحلیل مولفه های تاثیر گذار بر ابقا دانشجو در محیط یادگیری الکترونیکی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 10(3)، 189-201. SID. https://sid.ir/paper/174233/fa

    Vancouver: کپی

    اوجاقی میرکوهی ناهید، اسمعیلی زهره، سرمدی محمدرضا، سرمدی پور بهمن. شناسایی و تحلیل مولفه های تاثیر گذار بر ابقا دانشجو در محیط یادگیری الکترونیکی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1396؛10(3):189-201. Available from: https://sid.ir/paper/174233/fa

    IEEE: کپی

    ناهید اوجاقی میرکوهی، زهره اسمعیلی، محمدرضا سرمدی، و بهمن سرمدی پور، “شناسایی و تحلیل مولفه های تاثیر گذار بر ابقا دانشجو در محیط یادگیری الکترونیکی،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 10، no. 3، pp. 189–201، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174233/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button