اندازه گیری قصد کارآفرینانه و شناسایی عوامل مؤثر بر آن به عنوان یکی از عوامل تعیین کننده در بروز پدیدة کارآفرینی، پیش بینی دقیق تری از احتمال وقوع آن را فراهم می آورد. از جمله عوامل تأثیرگذار بر قصد کارآفرینانه که در پژوهش های مختلف به آن اشاره شد، سرمایة اجتماعی است. این پژوهش درصدد آن است که به بررسی تأثیر سرمایة اجتماعی بر قصد کارآفرینانه-با درنظرگرفتن نقش میانجی سبک شناختی-در نمونة 140 نفری از جامعة دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکدة برق و کامپیوتر دانشگاه تهران بپردازد. روش نمونه گیری، تصادفی دردسترس است. این پژوهش براساس هدف، کاربردی و از نظر روش کمّی و توصیفی-همبستگی است. داده های جمع آوری شده از پرسشنامة لیکرت از طریق تکنیک مدل معادله های ساختاری و با استفاده از نرم افزار لیزرل تحلیل شد. یافته های این پژوهش نشان می دهد رابطة مثبت و معناداری بین سرمایة اجتماعیِ رابطه ای و قصدکارآفرینانه از طریق سبک شناختی شهودی وجود دارد. همچنین، رابطة مثبت و معنادار بین سرمایة اجتماعیِ ساختاری و ااجتماعیِ شناختی با قصد کارآفرینانه از طریق سبک شناختی منطقی تأیید می شود.