Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

608
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

722
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر کارآفرینی محوری و بازارمحوری بر اثربخشی بازاریابی از طریق قابلیت بازاریابی در کسب وکارهای کوچک و متوسط

صفحات

 صفحه شروع 339 | صفحه پایان 364

چکیده

 در عصر حاضر, کسب وکارهای مختلف باید از اقدامات و فعالیت های بازاریابی متنوعی برای دسترسی به مشتریان متعدد استفاده کنند. به همین دلیل ارزیابی اثربخشی فعالیت های بازاریابی, به منظور حصول اطمینان از اینکه راهبردهای اتخاذ شده به تحقق اهداف منجر می شود, اهمیت یافته است. لذا این پژوهش به بررسی اثربخشی فعالیت های بازاریابی می پردازد. هدف اصلی پژوهش حاضر, بررسی تاثیر کارآفرینی محوری و بازارمحوری بر اثربخشی بازاریابی با نقش میانجی قابلیت بازاریابی است. این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از نظر گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را شرکت های کوچک و متوسط فعال در شهرک های صنعتی شهر بوشهر تشکیل می دهند که تعداد آن ها 157 شرکت است. در این پژوهش از روش نمونه گیری در دسترس برای دسترسی به اعضای جامعه استفاده شد. برای این منظور تعداد 110 شرکت به منزله نمونه انتخاب گردید. از پرسشنامه نیز به منزله ابزار جمع آوری داده, استفاده گردید که پس از گردآوری داده ها, تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از روش معادلات ساختاری به کمک نرم افزار Smart PLS انجام شد. درنهایت, تجزیه وتحلیل داده ها نشان داد, هر یک از متغیرهای کارآفرینی محوری, بازارمحوری, قابلیت بازاریابی به طور مستقیم بر اثربخشی بازاریابی تاثیر مثبت دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، زهرا، اسماعیل پور، مجید، و حمیدیان پور، فخریه. (1399). تاثیر کارآفرینی محوری و بازارمحوری بر اثربخشی بازاریابی از طریق قابلیت بازاریابی در کسب وکارهای کوچک و متوسط. کاوش های مدیریت بازرگانی، 12(23 )، 339-364. SID. https://sid.ir/paper/381542/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی زهرا، اسماعیل پور مجید، حمیدیان پور فخریه. تاثیر کارآفرینی محوری و بازارمحوری بر اثربخشی بازاریابی از طریق قابلیت بازاریابی در کسب وکارهای کوچک و متوسط. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(23 ):339-364. Available from: https://sid.ir/paper/381542/fa

    IEEE: کپی

    زهرا محمدی، مجید اسماعیل پور، و فخریه حمیدیان پور، “تاثیر کارآفرینی محوری و بازارمحوری بر اثربخشی بازاریابی از طریق قابلیت بازاریابی در کسب وکارهای کوچک و متوسط،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 23 ، pp. 339–364، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381542/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا