مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,067
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

611
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مدیریت دانش و بازارمحوری بر عملکرد: مورد، بنگاه های کوچک استان مازندران

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 30

چکیده

 هدف اصلی سازمان ها, ارتقای عملکرد و رسیدن به سطحی از تعالی و پایداری به منظور حفظ بقا, رشد, سودآوری و مرتفع ساختن نیازهای جامعه می باشد. در این مقاله تاثیر دو مفهوم کلیدی مدیرت دانش و بازارمحوری بر عملکرد بنگاه ها آزمون می شود. در پژوهش حاضر جهت تدوین مبانی نظری و پیشینه تحقیق از روش کتابخانه ای و برای گردآوری داده ها از جامعه آماری با استفاده از پرسشنامه, از روش میدانی استفاده گردید. جامعه آماری این پژوهش را بنگاه های کوچک استان مازندران تشکیل می دهند و برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 326 تعیین شد که به دلیل احتمال عدم بازگردانده شدن تعدادی از پرسشنامه ها, 400 پرسشنامه توزیع گردید. همچنین پرسشنامه مورد استفاده استاندارد بوده و شامل 43 گویه می باشد که 18 گویه آن مربوط به مدیریت دانش [34], 16 گویه مرتبط با بازارمحوری [31] و 9 گویه در رابطه با عملکرد [28] می باشد. نتایج حاصل از تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار AMOS نشان می دهند, مدیریت دانش و بازارمحوری تاثیر مثبت و معنادار بر عملکرد بنگاه های کوچک استان مازندران دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    تاجدینی، کیهان، و معطوفی، علیرضا. (1394). تاثیر مدیریت دانش و بازارمحوری بر عملکرد: مورد, بنگاه های کوچک استان مازندران. مدیریت توسعه و تحول، -(23)، 21-30. SID. https://sid.ir/paper/205799/fa

    Vancouver: کپی

    تاجدینی کیهان، معطوفی علیرضا. تاثیر مدیریت دانش و بازارمحوری بر عملکرد: مورد, بنگاه های کوچک استان مازندران. مدیریت توسعه و تحول[Internet]. 1394؛-(23):21-30. Available from: https://sid.ir/paper/205799/fa

    IEEE: کپی

    کیهان تاجدینی، و علیرضا معطوفی، “تاثیر مدیریت دانش و بازارمحوری بر عملکرد: مورد, بنگاه های کوچک استان مازندران،” مدیریت توسعه و تحول، vol. -، no. 23، pp. 21–30، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/205799/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button