مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

851
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

871
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر الگوهای ارتباطی خانواده بر جهت گیری هدف در دانشجویان دانشگاه های عسلویه

صفحات

 صفحه شروع 106 | صفحه پایان 114

چکیده

 زمینه و هدف: نظریه جهت گیری هدف, یکی از جدیدترین رویکردهایی است که در سه دهه اخیر به حیطه روانشناسی انگیزش وارد شده است. در پژوهش حاضر میزان پیش بینی انواع جهت گیری هدف شامل: تسلط - رویکردی, تسلط - اجتنابی, عملکرد - رویکردی و عملکرد - اجتنابی به وسیله ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده مانند بعد گفت و شنود و بعد همنوایی بررسی گردید.روش بررسی: این مطالعه به روش توصیفی از نوع همبستگی بر روی 300 دانشجو (150 دختر و 150 پسر), از دانشگاه های مختلف شهرستان عسلویه انجام شد. برای سنجش جهت گیری هدف از مقیاس هدف گرایی Elliot and MacGregorو برای سنجش ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده از مقیاس ویرایش شده Koerner and Fitzpatrick (سال 2002) استفاده گردید. با استفاده از تحلیل رگرسیون چندگانه به روش همزمان, میزان پیش بینی هریک از انواع جهت گیری هدف به وسیله دو بعد گفت و شنود و همنوایی الگوهای ارتباطی خانواده بررسی شد.یافته ها: در این مطالعه, میانگین نمرات در الگوهای ارتباطی گفت و شنود و همنوایی خانواده به ترتیب برابر با 39.66±10.13 و 24.85±9.07 به دست آمد. همچنین میانگین نمرات در جهت گیری های تسلط - رویکردی, تسلط - اجتنابی, عملکرد - رویکردی و عملکرد اجتنابی به ترتیب برابر با 15.34±4.15, 12.79±3.87, 14.35±4.149 و 13.89±3.495 بود.گفت وشنود خانواده جهت گیری های هدف تسلط - رویکردی, عملکرد - رویکردی و عملکرد - اجتنابی و همنوایی خانواده جهت گیری های اهداف تسلط - اجتنابی, عملکرد - رویکردی و عملکرد-اجتنابی را پیش بینی کرد.نتیجه گیری: یافته های این پژوهش نشان داد ارتقای گفت و شنود خانواده, پیش بینی کننده اهداف تسلط و عملکرد - رویکردی فرزندان است؛ در حالی که تاکید بر همنوایی در خانواده, اهداف اجتنابی و عملکرد - رویکردی را پیش بینی می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دودمان، پروانه. (1396). تاثیر الگوهای ارتباطی خانواده بر جهت گیری هدف در دانشجویان دانشگاه های عسلویه. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 11(10 )، 106-114. SID. https://sid.ir/paper/131927/fa

    Vancouver: کپی

    دودمان پروانه. تاثیر الگوهای ارتباطی خانواده بر جهت گیری هدف در دانشجویان دانشگاه های عسلویه. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم[Internet]. 1396؛11(10 ):106-114. Available from: https://sid.ir/paper/131927/fa

    IEEE: کپی

    پروانه دودمان، “تاثیر الگوهای ارتباطی خانواده بر جهت گیری هدف در دانشجویان دانشگاه های عسلویه،” مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، vol. 11، no. 10 ، pp. 106–114، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/131927/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button