مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

617
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

687
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت آموزش بالینی از دیگاه دانشجویان اتاق عمل و هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی قم، سال 1396

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 57

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش بالینی جزء جدانشدنی آموزش در رشته های علوم پزشکی است که هدف آن دستیابی به مهارت های حرفه ای جهت استفاده در مراقبت های بالینی آینده می باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل, هوشبری و عوامل مرتبط با آن در دانشگاه علوم پزشکی قم صورت گرفت. روش بررسی: این مطالعه به روش توصیفی-تحلیلی (از نوع مقطعی) بر روی تمامی دانشجویان هوشبری و اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1396 انجام شد. تعداد 104 دانشجو به روش سرشماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه مشخصات دموگرافیک و بررسی وضعیت آموزش بالینی بود. داده ها با استفاده از آزمون تی مستقل و همبستگی پیرسون تحلیل شدند. یافته ها: در این مطالعه, دانشجویان هوشبری با کسب نمره 12/71± 73/73 و اتاق عمل با کسب نمره 29/10± 46/75, از وضعیت آموزش بالینی نسبتاً مطلوبی برخوردار بودند. از بین متغیرهای دموگرافیک, فقط رابطه احساس امنیت شغلی با وضعیت آموزش بالینی, معنی دار بود(05/0>p). نتیجه گیری: با توجه به نقش کیفیت آموزش بالینی در یادگیری مطالب تئوری و کاربرد آن ها در آینده شغلی دانشجویان, ضروری است به اصلاح نواقص آموزش بالینی و تقویت جنبه های مختلف آن پرداخته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرقدانی، زهرا، قنبری افرا، لیلا، علی اکبرزاده آرانی، زهرا، امیری مهرا، علیرضا، و حمزه یی، فهیمه. (1398). بررسی وضعیت آموزش بالینی از دیگاه دانشجویان اتاق عمل و هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی قم, سال 1396. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 13(ویژه نامه 1 )، 49-57. SID. https://sid.ir/paper/132167/fa

    Vancouver: کپی

    فرقدانی زهرا، قنبری افرا لیلا، علی اکبرزاده آرانی زهرا، امیری مهرا علیرضا، حمزه یی فهیمه. بررسی وضعیت آموزش بالینی از دیگاه دانشجویان اتاق عمل و هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی قم, سال 1396. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم[Internet]. 1398؛13(ویژه نامه 1 ):49-57. Available from: https://sid.ir/paper/132167/fa

    IEEE: کپی

    زهرا فرقدانی، لیلا قنبری افرا، زهرا علی اکبرزاده آرانی، علیرضا امیری مهرا، و فهیمه حمزه یی، “بررسی وضعیت آموزش بالینی از دیگاه دانشجویان اتاق عمل و هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی قم, سال 1396،” مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، vol. 13، no. ویژه نامه 1 ، pp. 49–57، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/132167/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button