مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

724
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

856
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی گروه مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، سال تحصیلی 97-1396

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 22

چکیده

 زمینه و هدف: باوجود رشد کمّی آموزش عالی, اثربخشی, کارآیی و کیفیت نظام آموزش عالی, رشد متناسبی را تجربه نکرده است؛ ازاین رو مراکز علمی با ارزشیابی های درونی باید کیفیت عملکرد خود را رصد کرده و براساس آن نسبت به بهبود وضعیت و استانداردسازی اقدام کنند. در این مطالعه با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف, به ارزیابی درونی گروه آموزشی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار مبتنی بر اطلاعات سال تحصیلی 1397-1396 پرداخته شد. روش بررسی: این مطالعه به روش توصیفی-تحلیلی (از نوع مقطعی) انجام شد. اطلاعات لازم از مدیر گروه, اعضای هیئت علمی, کل دانشجویان, دانش آموختگان, کارشناسان گروه و مسئولین دانشکده با استفاده از مشاهده, مصاحبه, پرسشنامه و چک لیست معتبر جمع آوری شد. این مطالعه در 14 عامل, 96 ملاک و 266 نشانگر صورت گرفت. امتیاز 66/1-1 (نامطلوب), 32/2-67/1 (نسبتاً مطلوب) و 3-33/2 (مطلوب) ارزیابی گردید. داده ها به کمک آزمون های توصیفی و یک طرفه آنالیز شدند. یافته ها: در این مطالعه, شرایط کلی گروه با امتیاز 39/2, مطلوب بود. هشت عامل در وضعیت مطلوب و مابقی نسبتاً مطلوب بودند. در این میان, عامل رسالت و اهداف آموزشی, بالاترین (85/2) و کتابخانه (95/1) پایین ترین امتیاز را داشت. نتیجه گیری: براساس نتایج این مطالعه, وضعیت گروه در سطح مطلوب ارزیابی شد. بنابراین, رتبه کلی مطلوب به مفهوم عدم نیاز به توسعه پایدار و بهبود شرایط موجود نبوده و در فاکتور هایی همانند تلاش برای به روز کردن ارائه دروس و منطبق بر نیاز بازار کار, همچنین استانداردسازی فضاهای آموزشی, نیاز به بهبود احساس می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خندان، محمد، کوهپایی، علیرضا، حیدری، حمیدرضا، سلطان زاده، احمد، و خاکسار، محمدرضا. (1398). ارزیابی درونی گروه مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم, سال تحصیلی 97-1396. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 13(ویژه نامه 1 )، 11-22. SID. https://sid.ir/paper/132170/fa

    Vancouver: کپی

    خندان محمد، کوهپایی علیرضا، حیدری حمیدرضا، سلطان زاده احمد، خاکسار محمدرضا. ارزیابی درونی گروه مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم, سال تحصیلی 97-1396. مجله دانشگاه علوم پزشکی قم[Internet]. 1398؛13(ویژه نامه 1 ):11-22. Available from: https://sid.ir/paper/132170/fa

    IEEE: کپی

    محمد خندان، علیرضا کوهپایی، حمیدرضا حیدری، احمد سلطان زاده، و محمدرضا خاکسار، “ارزیابی درونی گروه مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم, سال تحصیلی 97-1396،” مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، vol. 13، no. ویژه نامه 1 ، pp. 11–22، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/132170/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button