مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,530
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

925
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایت مراجعه کنندگان از سطح کیفیت خدمات مراکز خدمات اجتماعی - انتظامی

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 136

چکیده

 خدمات اجتماعی- انتظامی, به مثابه یکی از مهم ترین وظایف پلیس, نقشی اساسی در کاهش مسائل و مشکلات مردم دارد. به دلیل گستردگی حوزه فعالیت ها در این بخش, شناخت میزان رضایت مردم از این خدمات نقشی اساسی در شناخت میزان رضایت کلی مردم از پلیس خواهد داشت. مقاله حاضر میزان رضایت مردم از این خدمات را در مراکز صدور گذرنامه, معاینه فنی خودرو, دفاتر خدمات انتظامی (دفاتر پلیس+10), اماکن عمومی, صدور گواهینامه, خدمات وظیفه عمومی, تشخیص هویت و اداره اجرائیات و صدور خلافی خودرو, با هدف احصای شاخص های مناسب برای اندازه گیری میزان رضایت مردم از خدمات اجتماعی- انتظامی پلیس, بررسی کرده است. این پژوهش در نه استان کشور با استفاده از روش پیمایش و نمونه 3492 نفری صورت گرفته است. الگوی مفهومی و پرسش نامه این پژوهش دارای پنج بعد تجهیزات اداری, ویژگی های حرفه ای, ویژگی های رفتاری, نظام اداری و نظام کنترل بر مراکز است. نتایج تحقیق نشان می دهد که میزان رضایت از خدمات بر اساس متغیرهای سن, میزان درآمد و میزان تحصیلات و شغل پاسخ گویان متفاوت است. علاوه بر این, میزان رضایت مردم از تجهیزات اداری بیش از سایر ابعاد است و کم ترین رضایت در بعد نظام کنترل و نظارت بر مراکز حاصل شده است. در میان مراکز خدمات دهندگان, ادارات وظیفه عمومی بیش ترین رضایت و ادارات تشخیص هویت کم ترین رضایت را در بین مراجعان تامین کرده است. از بین استان های بررسی شده نیز مراکز خدمات اجتماعی- انتظامی پلیس در استان مازندران بالاترین رضایت را ایجاد کرده اند و کم ترین رضایت در استان فارس حاصل شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لشنی پارسا، روح اله، و خیرخواه، طاهره. (1390). بررسی میزان رضایت مراجعه کنندگان از سطح کیفیت خدمات مراکز خدمات اجتماعی - انتظامی. توسعه انسانی پلیس، 8(37)، 119-136. SID. https://sid.ir/paper/132859/fa

    Vancouver: کپی

    لشنی پارسا روح اله، خیرخواه طاهره. بررسی میزان رضایت مراجعه کنندگان از سطح کیفیت خدمات مراکز خدمات اجتماعی - انتظامی. توسعه انسانی پلیس[Internet]. 1390؛8(37):119-136. Available from: https://sid.ir/paper/132859/fa

    IEEE: کپی

    روح اله لشنی پارسا، و طاهره خیرخواه، “بررسی میزان رضایت مراجعه کنندگان از سطح کیفیت خدمات مراکز خدمات اجتماعی - انتظامی،” توسعه انسانی پلیس، vol. 8، no. 37، pp. 119–136، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/132859/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button