مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,536
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

585
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عنوان فارسی: مقایسه الگوی نگرشی و رفتاری زنان و مردان بازدیدکننده از وب سایت های فروش (عنوان عربی: مقارنة نموذج الرؤیة والسلوک لدی النساء والرجال الزائرین للمواقع الالکترونیة للمبیعات)

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 52

چکیده

 چکیده فارسی:نتایج تحقیقات در مورد تفاوت های جنسیتی از نظر اهداف و شیوه های استفاده از اینترنت متناقض بوده است, و اتفاق نظر کمی در این زمینه وجود دارد. این مقاله قصد دارد تا در محیط وب سایت های ایرانی, تفاوت بین نگرش ها, احساسات و ترجیحات زنان و مردان استفاده کننده از اینترنت را مقایسه و تحلیل نماید. بدین منظور داده های مورد نیاز از مراجعه کنندگان به پورتال های فروش اینترنتی شهر تهران گردآوری شد. پس از ارسال الکترونیکی پرسشنامه برای 150 نفر نمونه از زنان و مردان جامعه آماری, 89 پرسشنامه از مردان و 97 پرسشنامه زنان برگشت داده شد. داده ها از لحاظ شاخص های مرکزی و پراکندگی تحلیل و فرضیات تحقیق با آزمون های تی مستقل و فریدمن بررسی شد. یافته ها حاکی از آن است که نگرش مثبت زنان نسبت به خرید الکترونیک کاهش یافته است, در حالی که نگرش مردان کاملا برعکس است. همچنین احساسات, ادراکات و اولویت های خرید این دو گروه هم کاملا متفاوت است.   چکیده عربی:إن نتائج الابحاث والدراسات المتعلقة بالفوارق الجنسیة من حیث الاهداف و اسالیب استخدام الانترنت, کانت متناقضة و هناک اتفاق ضئیل فی وجهات النظر فی هذا الخصوص. و هذه الدراسة هی بصدد عقد مقارنة و اجراء تحلیل للفوارق بین الرؤی والمشاعر والافضلیات لدی المراة والرجل المستخدمین للانترنت فی المواقع الالکترونیة الایرانیة. لذلک تم جمع المعطیات اللازمة من زائری المواقع الالکترونیة للمبیعات بمدینة طهران. و بعد الارسال الالکترونی لاستمارات الاستبیان ل 150 شخصا ضمن عینة من النساء والرجال, تم إعادة 89 إستمارة من قبل الرجال و 97 إستمارة من قبل النساء. و تم دراسة المعطیات من حیث المؤشرات المرکزیة و تبعثر التحلیل و فرضیات البحث من خلال اختبارات «تی» المستقلة و فریدمن. و تفید النتائج ان الرؤیة الایجابیة للمراة تجاه الشراء الالکترونی قد شهدت تراجعا, فی حین ان رؤیة الرجال هی علی العکس تماما. کما ان مشاعر و إدراکات و اولویات الشراء لدی هاتین المجموعتین, مختلفة عن بعضها تماما.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سهرابی، بابک، و خانلری، امیر. (1390). عنوان فارسی: مقایسه الگوی نگرشی و رفتاری زنان و مردان بازدیدکننده از وب سایت های فروش (عنوان عربی: مقارنة نموذج الرؤیة والسلوک لدی النساء والرجال الزائرین للمواقع الالکترونیة للمبیعات). مجله تحقیقات زنان(مجله مطالعات زنان)، 5(3)، 27-52. SID. https://sid.ir/paper/133252/fa

Vancouver: کپی

سهرابی بابک، خانلری امیر. عنوان فارسی: مقایسه الگوی نگرشی و رفتاری زنان و مردان بازدیدکننده از وب سایت های فروش (عنوان عربی: مقارنة نموذج الرؤیة والسلوک لدی النساء والرجال الزائرین للمواقع الالکترونیة للمبیعات). مجله تحقیقات زنان(مجله مطالعات زنان)[Internet]. 1390؛5(3):27-52. Available from: https://sid.ir/paper/133252/fa

IEEE: کپی

بابک سهرابی، و امیر خانلری، “عنوان فارسی: مقایسه الگوی نگرشی و رفتاری زنان و مردان بازدیدکننده از وب سایت های فروش (عنوان عربی: مقارنة نموذج الرؤیة والسلوک لدی النساء والرجال الزائرین للمواقع الالکترونیة للمبیعات)،” مجله تحقیقات زنان(مجله مطالعات زنان)، vol. 5، no. 3، pp. 27–52، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/133252/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا