مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,655
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی مفهومی برای یاددهی - یادگیری از دور در آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 159

کلیدواژه

فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا)Q3

چکیده

 فرایند آموزش عالی در هر جامعه ای از اهمیت زیادی برخوردار است. دانشگاه های عصر حاضر با یک دگرگونی عمده مواجه هستند. کمبود بودجه, افزایش شمار دانشجو, تغییر جمعیت دانشجویی, نیاز های آموزشی متنوع و جدید اجتماع, به تغییرات سازمانی نیاز دارد؛ تغییراتی که با نیازهای جدید هماهنگ باشد. با آموزش از دور, امکان «یادگیری بدون محدودیت زمانی و مکانی» متناسب با نیازهای دانشجو فراهم می شود.این پژوهش با هدف ارائه مدل مفهومی یاددهی ـ یادگیری از دور در آموزش عالی صورت گرفته است. یافته های این پژوهش نشان می دهد درک قابلیت های فناوری و نظریه های یادگیری به ویژه نظریه سازه گرایی و همین طور نظریه استقلال و تعامل در آموزش از دور, عوامل اثرگذار در طراحی یادگیری از دور اثربخش در آموزش عالی است. در این مدل راهبردهای یاددهی ـ یادگیری فعال فردی و گروهی و بازخورد به موقع, با کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) و هشت نوع تعامل, با توجه به مبانی نظری و رسالت دانشگاه های حاضر طراحی شده است. از دیگر مواردی که این مدل بر آن تاکید دارد, ارزشیابی آغازین, تکوینی و تکمیلی است. در محیط یادگیری از دور اثربخش, ارزشیابی باید بخشی از فرایند یادگیری تلقی شود و بازخورد حاصل از آن برای بهبود یادگیری به کار رود. برای اعتبار بخشی ویژگی های تعیین شده, از نظرات صاحب نظران آموزش از دور در دانشگاه های پیام نور, شیراز, علم و صنعت و امیرکبیر استفاده شده که درصد بالایی از نمونه آماری ویژگی های مذکور را تایید کرده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ظریف صنایعی، ناهید، و فرج الهی، مهران. (1390). ارائه مدلی مفهومی برای یاددهی - یادگیری از دور در آموزش عالی. آموزش عالی ایران، 4(1 (پیاپی 13))، 129-159. SID. https://sid.ir/paper/135873/fa

    Vancouver: کپی

    ظریف صنایعی ناهید، فرج الهی مهران. ارائه مدلی مفهومی برای یاددهی - یادگیری از دور در آموزش عالی. آموزش عالی ایران[Internet]. 1390؛4(1 (پیاپی 13)):129-159. Available from: https://sid.ir/paper/135873/fa

    IEEE: کپی

    ناهید ظریف صنایعی، و مهران فرج الهی، “ارائه مدلی مفهومی برای یاددهی - یادگیری از دور در آموزش عالی،” آموزش عالی ایران، vol. 4، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 129–159، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135873/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button