مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,154
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

666
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل مراحل و سبک های یادگیری دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی بر اساس تئوری چرخه یادگیری تجربی؛ (مطالعه موردی دانشگاه رازی کرمانشاه)

صفحات

 صفحه شروع 169 | صفحه پایان 194

چکیده

 هدف کلی این تحقیق, تحلیل مراحل و سبک های یادگیری دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی بر اساس تئوری چرخه یادگیری تجربی است. تحقیق حاضر به لحاظ پارادایمیک, کمی از جنبه هدف کاربردی و از بعد گردآوری داده ها توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری تحقیق را دانشجویان کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه که با روش نمونه گیری چندمرحله ای نسبی, انتخاب شده بودند (N=324) تشکیل دادند. ابزار تحقیق پرسشنامه ای شامل مشخصات دموگرافیک و سیاهه سبک های یادگیری کلب بود. ابتدا مرحله و سبک یادگیری آزمودنی ها تعیین و سپس توسط نرم افزار SPSS17.0 تحلیل شد. در این پژوهش از فراوانی, میانگین و آزمون های کای اسکویر, تحلیل واریانس یک طرفه, کروسکال والیس استفاده شد. دانشجویان از لحاظ این مراحل و سبک های یادگیری دارای تفاوت معنی دار آماری نبودند, اما مراحل یادگیری برتر «آزمایشگری فعال» و «مفهوم سازی انتزاعی» و سبک یادگیری برتر «همگرا» بود؛ همچنین ویژگی های فردی با این مراحل و سبک ها وجود رابطه معنی داری نشان نداد. در پایان پیشنهادهایی به منظور اثربخش تر کردن فرایند تدریس بر اساس یافته ها ارائه شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پاپ زن، عبدالحمید، یعقوبی، جعفر، فکری مهین، شهاب، و سپه پناه، مرجان. (1390). تحلیل مراحل و سبک ‌های یادگیری دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی بر اساس تئوری چرخه یادگیری تجربی؛ (مطالعه موردی دانشگاه رازی کرمانشاه). آموزش عالی ایران، 3(4 (پیاپی 12))، 169-194. SID. https://sid.ir/paper/135879/fa

    Vancouver: کپی

    پاپ زن عبدالحمید، یعقوبی جعفر، فکری مهین شهاب، سپه پناه مرجان. تحلیل مراحل و سبک ‌های یادگیری دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی بر اساس تئوری چرخه یادگیری تجربی؛ (مطالعه موردی دانشگاه رازی کرمانشاه). آموزش عالی ایران[Internet]. 1390؛3(4 (پیاپی 12)):169-194. Available from: https://sid.ir/paper/135879/fa

    IEEE: کپی

    عبدالحمید پاپ زن، جعفر یعقوبی، شهاب فکری مهین، و مرجان سپه پناه، “تحلیل مراحل و سبک ‌های یادگیری دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی بر اساس تئوری چرخه یادگیری تجربی؛ (مطالعه موردی دانشگاه رازی کرمانشاه)،” آموزش عالی ایران، vol. 3، no. 4 (پیاپی 12)، pp. 169–194، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135879/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button