Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,968
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,810
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین فلسفة یادگیری با تأکید بر نظریة یادگیری وینچ

صفحات

 صفحه شروع 181 | صفحه پایان 208

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تبیین فلسفة یادگیری با تأکید بر دیدگاه وینچ درباره فلسفة یادگیری است . در این راستا, با استفاده از شیوه تحلیل مفهومی, ابتدا مفهوم یادگیری و دیدگاه های روان شناسانه و نیز مکاتب فلسفی یادگیری ارائه شده است . سپس اصول اساسی فلسفة یادگیری از منظر وینچ تشریح شده است . در تبیین جایگاه فلسفة یادگیری وینچ در میان سایر نظریات روان شناسانه, مشخص شد که علیرغم تأکید رفتارگرایان بر رفتار آشکار موجودات زنده و تأکید شناخت گرایان بر فرایندهای شناختی, وینچ با جداسازی ابعاد عاطفی, شناختی و رفتاری در انسان مخالف است . وینچ همچون رفتارگرایان با مفهوم تربیت موافق است, اما برداشت او از تربیت متفاوت با نظر رفتارگرایان است . همچنین او بر اهمیت تأثیر توجه و تفکر در یادگیری تأکید می کند . این همان چیزی است که به صورت برجسته در نظریه های شناختی و به صورت کم رنگ تر در نظریه های رفتاری نیز دیده می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پناهی، غلامحسن، قائدی، یحیی، ضرغامی، سعید، و عبدالهی، محمدحسین. (1396). تبیین فلسفة یادگیری با تأکید بر نظریة یادگیری وینچ. پژوهش در نظام های آموزشی، 11(36 )، 181-208. SID. https://sid.ir/paper/137507/fa

    Vancouver: کپی

    پناهی غلامحسن، قائدی یحیی، ضرغامی سعید، عبدالهی محمدحسین. تبیین فلسفة یادگیری با تأکید بر نظریة یادگیری وینچ. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1396؛11(36 ):181-208. Available from: https://sid.ir/paper/137507/fa

    IEEE: کپی

    غلامحسن پناهی، یحیی قائدی، سعید ضرغامی، و محمدحسین عبدالهی، “تبیین فلسفة یادگیری با تأکید بر نظریة یادگیری وینچ،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 11، no. 36 ، pp. 181–208، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/137507/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا