مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

730
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

619
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازخورد تصحیحی؛ چرایی و چگونگی ارائه آن در کلاس های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان

صفحات

 صفحه شروع 201 | صفحه پایان 228

چکیده

 یکی از مباحث مجادله آمیز در تاریخ آموزش زبان دوّم/ خارجی, مسئله خطا و تصحیح آن بوده است که منجر به پژوهش های مختلفی شده است. به اعتقاد برخی از محققان, بازخورد تصحیحی در کلاس جزئی از فرایند طبیعی یادگیری زبان است و انواع خطاهایی که زبان آموزان مرتکب می شوند نیز نشانه هایی از فرایند تکوین زبان دوم آن ها است. ازآنجاکه نظریه های مختلف زبان دوم آموزی مثل دستور جهانی, تعاملی شناختی و فرهنگی اجتماعی, درباره ی اهمیت بازخورد تصحیحی دیدگاه های متفاوتی دارند, لذا هدف این پژوهش علاوه بر معرفی این نظریه هاُ, توصیف انواع بازخوردها به همراه مثال های مختلف در کلاس های فارسی آموزان خارجی است. این پژوهش میدانی, از نوع مشاهده کلاسی – تحقیق کلاسی است. در این مقاله, بر منابعی که در فاصله زمانی 1977 تا 2016 به چاپ رسیده اند, تمرکز شده است. نتایج بررسی این منابع حاکی از آن است که در کلاس های زبانِ دوم آموزی به طور عام شش نوع بازخورد به نام های صریح, غیرصریح, درخواست توضیح, فرازبانی, فراخوانی و تکرار, هم چنین در کلاس های فارسی آموزان خارجی, علاوه بر این ها, دو نوع دیگر به نام های «بازخوردِ همدرس» و «تصحیح با تغییر نوبت دهی» بکار رفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اعتمادالاسلامی، مرضیه السادات، و صحرایی، رضامراد. (1396). بازخورد تصحیحی؛ چرایی و چگونگی ارائه آن در کلاس های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان. پژوهش در نظام های آموزشی، 11(37 )، 201-228. SID. https://sid.ir/paper/137558/fa

    Vancouver: کپی

    اعتمادالاسلامی مرضیه السادات، صحرایی رضامراد. بازخورد تصحیحی؛ چرایی و چگونگی ارائه آن در کلاس های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1396؛11(37 ):201-228. Available from: https://sid.ir/paper/137558/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه السادات اعتمادالاسلامی، و رضامراد صحرایی، “بازخورد تصحیحی؛ چرایی و چگونگی ارائه آن در کلاس های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 11، no. 37 ، pp. 201–228، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/137558/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button