مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

20
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارا ئه مدل تحلیل عملکرد سازمانی در شرایط چند موجی کرونا

صفحات

 صفحه شروع 267 | صفحه پایان 274

چکیده

 1زمینه و هدف: پدیده حضور غیر موجه(پرزنتیسم) می تواند یکی از مشکلات رایج در سازمان های امروزی باشد. هدف این پژوهش ارائه یک مدل کیفی برخاسته از تئوری داده ­بنیاد جهت تحلیل عملکرد سازمانی با تاکید بر حضور غیر موجه(پرزنتیسم) در شرایط چندموجی کرونا در سازمانهای دولتی می­باشد. روش کار: با به کارگیری روش کیفی (روش داده بنیاد) با انجام مصاحبه های نیمه ساختاریافته با 11 نفر از خبرگان و اعضای هیئت علمی سازمانهای دولتی صورت گرفته است. برای تجزیه و تحلیل داده­های کیفی از نرم­افزارهای ماکس کیودا استفاده شده است. مصاحبه ها ضبط می‏گردید تا با پیاده سازی مجدد, مرور گفتگوها و تحلیل, بررسی دقیق­­تری نسبت به دیدگاه‏های طرح شده مشارکت کنندگان انجام شود. تعدادی از مصاحبه­شوندگان اجازه ضبط مصاحبه را ندادند که با یادداشت برداری از مصاحبه, موارد به شکل متنی به نرم افزار جهت کدگذاری منتقل گردید. پس از کدگذاری مصاحبه­ها اطلاعات جهت جمع بندی نهایی به (اکسل) منتقل شد. در پایان تحلیل داده­ها به شیوه کدبندی باز, محوری و انتخابی انجام گردید. یافته ها: نتایج نشان داد پدیده اصلی پرزنتیسم  به سه مقوله اجتنابی, نگرشی و مزورانه و نمایشی, پدیدآورندگان به دو دسته عوامل سازمانی و فردی, شرایط زمینه‏ای به سه دسته عوامل شغلی, سازمانی و محیطی,  مداخله گرها به پنج دسته عوامل خدمات اجتماعی, توانمندسازی کارکنان, کسب شایستگی استخدامی, فضای اعتماد و احترام و عدالت سازمانی و راهبردهای کاهش ,شامل تعادل بین کار و زندگی, آسیب­شناسی شغل, نیازسنجی آموزشی شغل, مدیریت دورکاری و افزایش مهارت ارتباطی بین مدیران و کارکنان و پیامدها به دو دسته منفی و مثبت طبقه بندی گردید. نتیجه گیری: یافته­ها نشان داد که شرایط زمینه‏ای پرزنتیسم به سه دسته عوامل شغلی, سازمانی و محیطی دسته‏بندی می‏شوند. در این پژوهش با اتکا به ایده های استخراج شده از متن مصاحبه ها, و بررسی ادبیات موضوع مداخله گرهای پرزنتیسم به پنج دسته عوامل خدمات اجتماعی, توانمندسازی کارکنان, کسب شایستگی استخدامی, فضای اعتماد و احترام و عدالت سازمانی تقسیم شدند..

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button