مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

25
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تفاوت های جنسیتی در مهارت های شناختی، جسمی-حرکتی، زبان و سوادآموزی، رویکرد به یادگیری و اجتماعی-رفتاری-هیجانی کودکان 3 تا 4 سال شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 237 | صفحه پایان 247

چکیده

 زمینه و هدف: ارزیابی تفاوت های جنسی در اوایل کودکی به درک ما از آن ها در زندگی بعدی کمک می کند. امروزه بسیاری از اندیشمندان سال های پیش از دبستان را پرثمرترین سال ها برای آموزش و یادگیری می دانند. کودکان پیش دبستانی رشد سریعی را در مهارت های حرکتی, شناختی و اجتماعی-عاطفی نشان می دهند؛ بنابراین ارزیابی تفاوت های جنسی در اوایل کودکی اهمیت بسیار زیادی در تصمیم گیری ها دارد. بنابراین هدف از این مطالعه بررسی تفاوت های جنسیتی در استانداردهای رشدی مهارت های شناختی, جسمی-حرکتی, زبان و سوادآموزی, رویکرد به یادگیری و اجتماعی-رفتاری-هیجانی بود. روش کار: جامعه آماری پژوهش کودکان 3 تا 4 سال شهر تهران بود که به روش نمونه گیری سهمیه ای از پنج منطقه تهران انتخاب شدند حجم نمونه 50 دختر و 50 پسر بود. کودکان به مقیاس استانداردهای رشدی اعتبار یابی شده پاسخ دادند. برای پاسخ به سؤال پژوهشی از میانگین و انحراف معیار و تحلیل واریانس یک راهه استفاده شد. یافته ها: یافته ها نشان داد, این پژوهش ازنظر نظری, این پژوهش به پیشرفت تولید دانش درباره استانداردهای رشدی کودکان کمک خواهد کرد. ازنظر ابزار اندازه گیری و روشی, این پروژه اولین تلاش برای ایجاد یک ابزار چندبعدی است که امکان اندازه گیری استانداردهای رشدی کودکان 3 تا 4 ساله را فراهم می کند و به طور عملی, این پژوهش برای آماده سازی کودکان پیش دبستانی در مراحل اولیه و ارزیابی در مرحله بعدی مفید و آموزنده خواهد بود. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه مورد استفاده ی مسئولان مدارس پیش دبستانی و سیاست گذاران آموزشی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button