مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,040
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,943
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر قابلیت های تجارت اجتماعی بر نگرش مشتریان به خرید بهواسطه اعتماد (مطالعه موردی: کاربران اینستاگرام)

صفحات

 صفحه شروع 173 | صفحه پایان 192

چکیده

 به دلیل پیشرفت فناوری و نیاز به سرعت عمل در ارتباطات و انجام معاملات, موضوع تجارت اجتماعی در کانون توجه قرار گرفته است. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر قابلیت های تجارت اجتماعی بر نگرش مشتریان به خرید به واسطه اعتماد است. پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی و از نظر روش, توصیفی همبستگی است. جامعه آماری پژوهش, آن دسته از کاربران اینستاگرام که حداقل یک بار از طریق این شبکه اجتماعی خرید انجام داده باشند, در نظر گرفته شده است. با استفاده از روش نمونه گیری غیرتصادفی (در دسترس) 165 نفر برای نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه است. داده های پژوهش با استفاده از نرم افزار های SPSS و AMOS تحلیل شده اند. نتایج نشان می دهد بین قابلیت های تجارت اجتماعی و نگرش مشتریان به خرید به‍طور مستقیم و به واسطه اعتماد به‍طور غیرمستقیم رابطه معناداری وجود دارد. همچنین هر یک از ابعاد قابلیت های تجارت اجتماعی به‍جز حمایت اطلاعاتی, بر نگرش مشتریان به خرید تاثیر مثبت و معناداری می گذارد. بنابراین قابلیت های تجارت اجتماعی عامل برجسته و تاثیرگذارنده ای بر نگرش مشتریان نسبت به خرید محسوب می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معینی، حسین، جامی پور، مونا، و ابراهیمی دلاور، فاطمه. (1396). تاثیر قابلیت های تجارت اجتماعی بر نگرش مشتریان به خرید بهواسطه اعتماد (مطالعه موردی: کاربران اینستاگرام). مدیریت بازرگانی، 9(1 )، 173-192. SID. https://sid.ir/paper/140135/fa

    Vancouver: کپی

    معینی حسین، جامی پور مونا، ابراهیمی دلاور فاطمه. تاثیر قابلیت های تجارت اجتماعی بر نگرش مشتریان به خرید بهواسطه اعتماد (مطالعه موردی: کاربران اینستاگرام). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1396؛9(1 ):173-192. Available from: https://sid.ir/paper/140135/fa

    IEEE: کپی

    حسین معینی، مونا جامی پور، و فاطمه ابراهیمی دلاور، “تاثیر قابلیت های تجارت اجتماعی بر نگرش مشتریان به خرید بهواسطه اعتماد (مطالعه موردی: کاربران اینستاگرام)،” مدیریت بازرگانی، vol. 9، no. 1 ، pp. 173–192، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140135/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button