مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,435
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,005
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر موسیقی پس زمینه بر قصد خرید به واسطه برانگیختگی، لذت، اعتماد و تعدیل کنندگی طبقه محصول

صفحات

 صفحه شروع 761 | صفحه پایان 776

چکیده

 هدف: پخش شدن موسیقی مناسب با توجه به ویژگی محصولات, می تواند فروش را افزایش دهد. هدف از اجرای این پژوهش, بررسی تأثیر موسیقی پس زمینه بر قصد خرید مشتریان فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در شهر گرگان از طریق متغیرهای میانجی برانگیختگی, لذت و اعتماد و متغیر تعدیل کننده طبقه محصول است. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی است و برحسب روش گردآوری داده ها, توصیفی پیمایشی محسوب می شود. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری, 384 نفر از مشتریان فروشگاه های افق کوروش با روش نمونه گیری در دسترس, پرسش نامه را تکمیل کردند. برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از نرم افزارهای SPSS و Smart PLS استفاده شده است. یافته ها: فرضیه های مطرح شده در پژوهش همگی تأیید شدند و تأثیر معنادار موسیقی پس زمینه بر برانگیختگی, تأثیر معنادار برانگیختگی بر لذت خرید, تأثیر معنادار لذت خرید بر اعتماد, اثر معنادار اعتماد بر قصد خرید, تأثیر معنادار لذت خرید بر قصد خرید و فرضیه تعدیل شدن اثر برانگیختگی بر لذت خرید توسط طبقه محصول, به اثبات رسید. نتیجه گیری: این پژوهش نشان داد که موسیقی با تأثیر گذاشتن بر ذهن مصرف کنندگان, بر درک آنها از محیط مؤثر بوده و باعث افزایش فروش می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فیض آبادی، حمیده، زنگانه، مهدی، شجاعی، سامره، و مهرانی، هرمز. (1397). بررسی تأثیر موسیقی پس زمینه بر قصد خرید به واسطه برانگیختگی, لذت, اعتماد و تعدیل کنندگی طبقه محصول. مدیریت بازرگانی، 10(4 )، 761-776. SID. https://sid.ir/paper/140207/fa

    Vancouver: کپی

    فیض آبادی حمیده، زنگانه مهدی، شجاعی سامره، مهرانی هرمز. بررسی تأثیر موسیقی پس زمینه بر قصد خرید به واسطه برانگیختگی, لذت, اعتماد و تعدیل کنندگی طبقه محصول. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1397؛10(4 ):761-776. Available from: https://sid.ir/paper/140207/fa

    IEEE: کپی

    حمیده فیض آبادی، مهدی زنگانه، سامره شجاعی، و هرمز مهرانی، “بررسی تأثیر موسیقی پس زمینه بر قصد خرید به واسطه برانگیختگی, لذت, اعتماد و تعدیل کنندگی طبقه محصول،” مدیریت بازرگانی، vol. 10، no. 4 ، pp. 761–776، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140207/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button