Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,657
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

939
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش توانمندسازی روان شناختی و تمایل به کارآفرینی کارکنان در رابطه بین بازارگرایی و نوآوری سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 233 | صفحه پایان 258

چکیده

 این پژوهش با هدف شناسایی و تبیین تاثیر متغیر بازارگرایی بر نوآوری با توجه به اثر میانجی توانمندسازی روان شناختی کارکنان و اثر تعدیل گر متغیر تمایل به کارآفرینی اجرا شد. پژوهش حاضر از نظر روش, توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را 250 نفر از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری واحد کرنج دربرمی گیرد. داده ها به کمک پرسشنامه ای گردآوری شدند که روایی و پایایی آن به تایید رسید. برای تجزیه وتحلیل داده ها, از مدل سازی معادلات ساختاری و تکنیک حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. یافته ها نشان می دهد اثر بازارگرایی سازمان تاثیر مثبت و معناداری بر نوآوری دارد و اثر توانمندسازی روان شناختی کارکنان تاثیر مثبت و معناداری بر نوآوری دارد. اثر توانمندسازی روان شناختی کارکنان در رابطه بین بازارگرایی و نوآوری تایید شد. اثر تعدیل گری متغیر تمایل به کارآفرینی سازمان بر رابطه بین بازارگرایی سازمان و نوآوری تایید نشد, این در حالی است که اثر مستقیم متغیر تمایل به کارآفرینی بر نوآوری به تایید رسید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امینی، علیرضا، مزروعی نصرآبادی، اسماعیل، و آقاجری، معصومه. (1396). نقش توانمندسازی روان شناختی و تمایل به کارآفرینی کارکنان در رابطه بین بازارگرایی و نوآوری سازمانی. مدیریت بازرگانی، 9(2 )، 233-258. SID. https://sid.ir/paper/140212/fa

    Vancouver: کپی

    امینی علیرضا، مزروعی نصرآبادی اسماعیل، آقاجری معصومه. نقش توانمندسازی روان شناختی و تمایل به کارآفرینی کارکنان در رابطه بین بازارگرایی و نوآوری سازمانی. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1396؛9(2 ):233-258. Available from: https://sid.ir/paper/140212/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا امینی، اسماعیل مزروعی نصرآبادی، و معصومه آقاجری، “نقش توانمندسازی روان شناختی و تمایل به کارآفرینی کارکنان در رابطه بین بازارگرایی و نوآوری سازمانی،” مدیریت بازرگانی، vol. 9، no. 2 ، pp. 233–258، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140212/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا