Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,407
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

972
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی بازاریابی آموزش عالی در ایران، مدلی برآمده از نظریه داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 415 | صفحه پایان 438

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, ارائه الگوی بازاریابی آموزش عالی در ایران است تا سیستم آموزشی با به کارگیری آن در ارائه خدمات آموزشی آگاهانه, هدفمند و تخصصی تر عمل کند. روش پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از لحاظ شیوه گردآوری داده ها, آمیخته اکتشافی است که به طور خاص از روش داده بنیاد اشتراوس و کوربین استفاده شده است. جامعه آماری شامل سه گروه مدیران دانشگاهی (روسای دانشگاه ها, معاونان دانشگاه, روسای دانشکده ها, معاونان دانشکده و مدیران گروه ها), سیاست گذاران آموزش عالی و متخصصان دانشگاهی در حوزه بازاریابی است که به روش نمونه گیری گلوله برفی با 39 نفر از روسا و مدیران موسسه های آموزش عالی مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام شد. برای تحلیل داده ها از کدگذاری باز, محوری و انتخابی استفاده شد. یافته ها نشان داد الگوی احصاشده از 6 مولفه اصلی, 11 زیر مقوله و 97 گویه شامل شرایط علی (عوامل درون و برون سیستمی), عوامل زمینه ای (سیاست گذاری کلان آموزشی و خصوصی سازی موسسه های آموزشی), مقوله محوری (بازاریابی آموزش عالی), راهبردها (سطح خرد و کلان), مداخلات محیطی (نقش دولت, عوامل اجتماعی فرهنگی و عوامل اقتصادی) و پیامدها (فردی, سازمانی و اجتماعی) تشکیل شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یاسینی، علی، عباسی نیکو، محمد، تابان، محمد، و پوراشرف، یاسان اله. (1396). طراحی الگوی بازاریابی آموزش عالی در ایران, مدلی برآمده از نظریه داده بنیاد. مدیریت بازرگانی، 9(2 )، 415-438. SID. https://sid.ir/paper/140213/fa

    Vancouver: کپی

    یاسینی علی، عباسی نیکو محمد، تابان محمد، پوراشرف یاسان اله. طراحی الگوی بازاریابی آموزش عالی در ایران, مدلی برآمده از نظریه داده بنیاد. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1396؛9(2 ):415-438. Available from: https://sid.ir/paper/140213/fa

    IEEE: کپی

    علی یاسینی، محمد عباسی نیکو، محمد تابان، و یاسان اله پوراشرف، “طراحی الگوی بازاریابی آموزش عالی در ایران, مدلی برآمده از نظریه داده بنیاد،” مدیریت بازرگانی، vol. 9، no. 2 ، pp. 415–438، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140213/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا