Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

659
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کارآفرینی اجتماعی در آموزش عالی: یک مطالعه داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 92

چکیده

کارآفرینی اجتماعی بعنوان شاخه ای از کارآفرینی, نقش کلیدی در توسعه پایدار جامعه دارد. از سوی دیگر آموزش عالی دوره مناسبی جهت پرورش کارآفرینی گرایی قلمداد می گردد. در همین راستا, هدف پژوهش حاضر, شناسایی مولفه های کارآفرینی اجتماعی در آموزش عالی بود. رویکرد پژوهش, کیفی و در فرآیند پژوهش از راهبرد نظریه داده بنیاد استفاده شده است. مشارکت کنندگان, شامل صاحبنظران حوزه کارآفرینی گرایی اجتماعی در آموزش عالی دولتی ایران بودند, که با استفاده از رویکرد نمونه گزینی هدفمند 22 نفر انتخاب و پس از رسیدن به اشباع نظری, جهت اطمینان با 2 نمونه دیگر مصاحبه صورت گرفت که داده های جدیدی بدست نیامد, در نهایت با 24 نفر از اطلاع رسانان کلیدی, چارچوب نمونه گزینی بسته شد. جهت بررسی روایی و پایایی داده ها, به ترتیب از روایی سازه ای, روایی درونی و روایی بیرونی و جهت بررسی پایایی از روش بررسی اعضا, همکار پژوهشی و ناظر بیرونی استفاده گردید. داده یابی با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار و تحلیل داده ها با روش مقایسه مداوم و کدگذاری نظری صورت گرفت. مشارکت کنندگان در پژوهش, عواملی مانند سفارش پذیری اجتماعی, محرک-های تغییرپذی و کارآفرینی گرایی را به عنوان عوامل علی توجیه کننده الگو, ارزش آفرینی اجتماعی را به عنوان پدیده محوری و شکل دهنده و سامان بخش سایر عناصر الگو, استقلال نهادی و آزادی آکادمیک را به عنوان عوامل مداخله گر بر راهبردهای پدیده مورد نظر, مدیریت مسیولانه و بسته های حمایتی را به عنوان راهبردهای راه حل محور برای مواجهه با پدیده مورد مطالعه و شایستگی پروری و پاسخگویی در برابر اجتماع را, به عنوان پیامدهای گسترش الگوی کارآفرینی اجتماعی در آموزش عالی برشمردند. بدین ترتیب مولفه ها و عناصر الگوی مورد نظر, استخراج و ارایه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادعلی پورپلکی، حسن، کریمی، فریبا، و نادی، محمدعلی. (1398). کارآفرینی اجتماعی در آموزش عالی: یک مطالعه داده بنیاد. نوآوری و ارزش آفرینی، 8(15 )، 75-92. SID. https://sid.ir/paper/370392/fa

    Vancouver: کپی

    نادعلی پورپلکی حسن، کریمی فریبا، نادی محمدعلی. کارآفرینی اجتماعی در آموزش عالی: یک مطالعه داده بنیاد. نوآوری و ارزش آفرینی[Internet]. 1398؛8(15 ):75-92. Available from: https://sid.ir/paper/370392/fa

    IEEE: کپی

    حسن نادعلی پورپلکی، فریبا کریمی، و محمدعلی نادی، “کارآفرینی اجتماعی در آموزش عالی: یک مطالعه داده بنیاد،” نوآوری و ارزش آفرینی، vol. 8، no. 15 ، pp. 75–92، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370392/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا