مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

653
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

721
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

داستان برند رشت بر اساس سرمایه های نمادین منتشرشده در رسانه ها

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 43

چکیده

 هدف: شهر رشت در کنار جاذبه های فرهنگی, تاریخی و طبیعی, یکی از ده شهر خلاق گسترونومی در شبکه شهرهای خلاق یونسکو انتخاب شده است. از این رو, برای بالا بردن تصویر ذهنی برند شهر و کسب منافع اقتصادی و اجتماعی نشئت گرفته از آن موقعیت مطلوبی دارد. طراحی داستان برند رشت بر اساس واقعیت های نمادین منتشرشده از جذابیت های رشت در رسانه ها هدف این پژوهش است. روش: بر اساس روش تجزیه و تحلیل مضمون فانتزی (تخیلی), ابعاد نمادین انتشاریافته از شهر رشت در رسانه های شخصی, اکتسابی و اشتراک گذاری استخراج شدند. یافته ها: در نتیجه بررسی هم گرایی محتوای متن های منتشرشده در رسانه ها, هفت مضمون فانتزی به عنوان واقعیت های نمادین شهر رشت شناسایی شدند که عبارت اند از رقص طبیعت در سفره بهشتی رشت, موزه فرهنگی خوراک, شکم گردی ماجراجویانه به سبک رشت, طعم و رنگ فرهنگ عامه گیلان در بزرگ ترین بازار روز دنیا, سوغات و یادگاری ها, سفیران فرهنگی شهر رشت, معماری جهان و زمان و سرزمین بزرگان. با بهره گیری از واقعیت های نمادین, داستان پیشنهادی برند رشت طراحی شد. نتیجه گیری: برندهای موفق شهر باید قادر به برانگیختن عموم بوده و احساس و تداعی خوب ایجاد کنند. برند شهر باید توصیف کننده تصویر شهر, محرک احساس ها و خیال پردازی انسان مبتنی بر ارزش ها و باورها باشد. در نتیجه محتواهای موجود در رسانه ها از واقعیت های نمادین شهر باید به گونه ای برنامه ریزی شوند که مخاطب را تحت تأثیر قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیل پور، فریبا، و شعبانی نشتایی، میترا. (1399). داستان برند رشت بر اساس سرمایه های نمادین منتشرشده در رسانه ها. مدیریت بازرگانی، 12(1 )، 24-43. SID. https://sid.ir/paper/140254/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیل پور فریبا، شعبانی نشتایی میترا. داستان برند رشت بر اساس سرمایه های نمادین منتشرشده در رسانه ها. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(1 ):24-43. Available from: https://sid.ir/paper/140254/fa

    IEEE: کپی

    فریبا اسماعیل پور، و میترا شعبانی نشتایی، “داستان برند رشت بر اساس سرمایه های نمادین منتشرشده در رسانه ها،” مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 1 ، pp. 24–43، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140254/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button