Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

910
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

762
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی اثربخشی تبلیغات ویروسی با طرح پژوهش تجربی

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 144

چکیده

 در سال های گذشته, به دلیل گسترش چشمگیر اینترنت, تبلیغ ویروسی مورد توجه فراوان محققان و بازاریابان قرار گرفته است. این پژوهش با هدف ارزیابی اثربخشی تبلیغات ویروسی انجام گرفته است. استراتژی این پژوهش از نوع تجربی بود. دانشجویان دانشگاه مازندران, جامعه آماری این پژوهش در نظر گرفته شدند که سیصدوهشتادوشش نفر از آنها به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. سپس نمونه آماری به طور تصادفی به دو گروه مساوی آزمایش و کنترل تقسیم شدند. تعدادی تبلیغ ویروسی و غیر ویروسی از برندهای ناآشنا را انتخاب کرده و سپس برای گروه آزمایش, تبلیغات ویروسی و برای گروه کنترل, تبلیغات غیر ویروسی نمایش داده شدند. داده ها به کمک ابزار پرسش نامه جمع آوری شدند. پایایی درونی پرسش نامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد محاسبه قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها به کمک نرم افزار اس.پی.اس.اس. انجام گرفت. نتایج این پژوهش نشان می دهد, تبلیغ ویروسی در مقایسه با تبلیغ تلویزیونی, به طور معناداری به شکل گیری نگرش نسبت به تبلیغ, نگرش نسبت به برند, قصد خرید محصول و قصد انتقال پیام بهتری منجر می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مدهوشی، مهرداد، و رضایی، سعید. (1392). ارزیابی اثربخشی تبلیغات ویروسی با طرح پژوهش تجربی. مدیریت بازرگانی، 5(3)، 125-144. SID. https://sid.ir/paper/140281/fa

    Vancouver: کپی

    مدهوشی مهرداد، رضایی سعید. ارزیابی اثربخشی تبلیغات ویروسی با طرح پژوهش تجربی. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1392؛5(3):125-144. Available from: https://sid.ir/paper/140281/fa

    IEEE: کپی

    مهرداد مدهوشی، و سعید رضایی، “ارزیابی اثربخشی تبلیغات ویروسی با طرح پژوهش تجربی،” مدیریت بازرگانی، vol. 5، no. 3، pp. 125–144، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140281/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا