مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

909
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

648
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر فرهنگ و محتویات تبلیغات شوخ طبعانه بر قصد خرید محصول در چارچوب نگرش ها و ادراکات مشتریان

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 93

چکیده

 تبلیغات یکی از مهم ترین ابزارهای ارتباطی برای افرادی است که قصد فروش محصول یا خدمت به کسی را دارند. شناسایی مهم ترین عوامل در افزایش اثربخشی تبلیغات و در نظر گرفتن آنها در هنگام تهیه برنامه تبلیغاتی, می تواند تاثیر بسزایی در جهت بهبود تبلیغات و بالا بردن میزان اثربخشی آن داشته باشد. هدف پژوهش حاضر بدنبال مشخص کردن تاثیر فرهنگ و محتویات تبلیغات شوخ طبعانه بر قصد خرید محصول در چارچوب نگرش ها و ادراکات مشتریان است. هم چنین پژوهش حاضر از لحاظ گرداوری داده در زمره تحقیقات توصیفی قرار می گیرد. در پژوهش حاضر, برای جمع آوری داده ها از روش کتابخانه ای و پرسشنامه استفاده گردید و حجم نمونه در این تحقیق ازآنجایی که نامحدود بوده و قابل اندازه گیری نمی باشد, 384نفر حجم نمونه آماری این پژوهش بر اساس جدول مورگان می باشد. جهت تجزیه تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و Liserl استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان داد که محتویات شوخ طبعی بر قصد خرید, قصد استفاده از نام تجاری, ادراک از طنز, اثربخشی تبلیغ, گرایش به تبلیغ و نگرش نسبت به تبلیغ تاثیر مثبت و معناداری دارد. هم چنین فرضیه های ادراک نسبت به طنز بر قصد خرید, قصد استفاده از نام تجاری, اثربخشی تبلیغ, گرایش به تبلیغ و نگرش نسبت به تبلیغ مورد تایید قرار گرفت. اما تاثیر گرایش نسبت به تبلیغ بر قصد استفاده از نام تجاری مورد تایید واقع نشد و رد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقری، سیدمحمد، و قلی پور گودرزی، آزیتا. (1396). تاثیر فرهنگ و محتویات تبلیغات شوخ طبعانه بر قصد خرید محصول در چارچوب نگرش ها و ادراکات مشتریان. مدیریت بازاریابی، 11(34 )، 77-93. SID. https://sid.ir/paper/218880/fa

    Vancouver: کپی

    باقری سیدمحمد، قلی پور گودرزی آزیتا. تاثیر فرهنگ و محتویات تبلیغات شوخ طبعانه بر قصد خرید محصول در چارچوب نگرش ها و ادراکات مشتریان. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1396؛11(34 ):77-93. Available from: https://sid.ir/paper/218880/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد باقری، و آزیتا قلی پور گودرزی، “تاثیر فرهنگ و محتویات تبلیغات شوخ طبعانه بر قصد خرید محصول در چارچوب نگرش ها و ادراکات مشتریان،” مدیریت بازاریابی، vol. 11، no. 34 ، pp. 77–93، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218880/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button