Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,657
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,006
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر کیفیت ادراک شده، دلزدگی و رضایت بر قصد تغییر برند (مطالعه موردی: رستوران های ایتالیایی شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 549 | صفحه پایان 568

چکیده

 حفظ علاقه مشتری به مراجعه مجدد, در شرایط رقابت تنگاتنگ رستوران های ایتالیایی, مسئله مهمی محسوب می شود. شناسایی دلایلی که سبب ایجاد قصد تغییر در مشتریان می شود, می تواند برنامه های بازاریابی رستوران را هدایت کند. بدین منظور اهداف پژوهش حاضر, بررسی اثر کیفیت ادراک شده, دلزدگی و رضایت بر قصد تغییر برند و بررسی اثر تعدیل کنندگی سطح درگیری در رابطه رضایت و قصد تغییر برند در نظر گرفته شده است. روش تحقیق, توصیفی پیمایشی است. تحقیق روی مشتریانی که در ماه گذشته بیش از یک بار به رستوران ایتالیایی خاصی مراجعه کرده بودند, انجام شده است. نمونه گیری به روش خوشه ای بوده و 391 پرسشنامه تکمیل شده است. فرضیات مستقیم از طریق آزمون معادلات ساختاری و فرضیه تعدیلگر از طریق ساخت متغیر تعاملی بررسی شدند. نتایج نشان داد کیفیت ادراک شده بر قصد تغییر برند اثر ندارد, اما اثری منفی بر دلزدگی و اثری مثبت بر رضایت می گذارد. دلزدگی و رضایت به ترتیب اثر مثبت و منفی معنادار بر قصد تغییر برند دارند. سطح درگیری نیز, اثر رضایت روی قصد تغییر برند را به صورت منفی تعدیل می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهدشتی شاهرخ، زهره، و حاجی نوروزی، انوشه. (1395). اثر کیفیت ادراک شده, دلزدگی و رضایت بر قصد تغییر برند (مطالعه موردی: رستوران های ایتالیایی شهر تهران). مدیریت بازرگانی، 8(3 )، 549-568. SID. https://sid.ir/paper/140314/fa

    Vancouver: کپی

    دهدشتی شاهرخ زهره، حاجی نوروزی انوشه. اثر کیفیت ادراک شده, دلزدگی و رضایت بر قصد تغییر برند (مطالعه موردی: رستوران های ایتالیایی شهر تهران). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1395؛8(3 ):549-568. Available from: https://sid.ir/paper/140314/fa

    IEEE: کپی

    زهره دهدشتی شاهرخ، و انوشه حاجی نوروزی، “اثر کیفیت ادراک شده, دلزدگی و رضایت بر قصد تغییر برند (مطالعه موردی: رستوران های ایتالیایی شهر تهران)،” مدیریت بازرگانی، vol. 8، no. 3 ، pp. 549–568، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140314/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا