مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,252
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,163
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی بهینه سیستم تعلیق فعال خودرو با هدف کاهش همزمان نیرو وجرک

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 166

چکیده

 هدف سیستم تعلیق خودرو, کنترل و کاهش اغتشاشات وارده از طرف جاده بر بدنه خودرو است. در بهینه سازی سیستم تعلیق باید بین خواسته های متضاد راحتی سفر و فرمانپذیری سازشی برقرار کرد. در سالهای اخیر Jerk نیز به عنوان یکی از شاخصهای راحتی سفر در نظر گرفته شده است که به این روش, کنترل بهینه جرک JOC گفته میشود. هدف این مقاله بررسی تاثیر جرک در طراحی سیستم تعلیق فرمان بهینه برای مدل 4/1 خودرو با دو درجه آزادی و مقایسه آن با روش کنترل بهینه نیرو FOC و سیستم تعلیق غیر فعال است. در بررسی انجام گرفته, عبارات شتاب و جرک بدنه به طور مستقیم در مشخصه عملکرد روش JOC لحاظ شده است. همچنین بر خلاف موارد پیشین که برای محاسبه ضرایب پسخورد از حل معادله جبری ریکاتی استفاده میشد, این بار مستقیما (با استفاده از همیلتونین), معادلات کنترل بهینه به دست آمده است. نکته دیگر آنکه در هر دو روش FOC,JOC از عملگر نیرو به عنوان عامل کنترل کننده نیرو جرک استفاده شده است. نتیجه به دست آمده نشاندهنده آن است که در مقابل افزایش تغییر شکل دینامیکی تایر و جابجایی نسبی سیستم تعلیق میتوان شتاب و جرک وارد بر بدنه را کاهش داد. میزان این تغییرات با توجه به ضرایب وزنی مختلف در مشخصه عملکرد تعیین می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محجوب جهرمی، محمد، و تقی پورگورابی، مرتضی. (1382). طراحی بهینه سیستم تعلیق فعال خودرو با هدف کاهش همزمان نیرو وجرک. دانشکده فنی دانشگاه تهران، 37(1 (پیاپی 79))، 157-166. SID. https://sid.ir/paper/14352/fa

    Vancouver: کپی

    محجوب جهرمی محمد، تقی پورگورابی مرتضی. طراحی بهینه سیستم تعلیق فعال خودرو با هدف کاهش همزمان نیرو وجرک. دانشکده فنی دانشگاه تهران[Internet]. 1382؛37(1 (پیاپی 79)):157-166. Available from: https://sid.ir/paper/14352/fa

    IEEE: کپی

    محمد محجوب جهرمی، و مرتضی تقی پورگورابی، “طراحی بهینه سیستم تعلیق فعال خودرو با هدف کاهش همزمان نیرو وجرک،” دانشکده فنی دانشگاه تهران، vol. 37، no. 1 (پیاپی 79)، pp. 157–166، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/14352/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button