مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,378
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

323
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر برنامه آگاه سازی بر تغییر نگرش دانش آموزان دختر در زمینه جامعه پذیری و موقعیت تحصیلی نسبت به همسالان دارای اختلال جسمی- حرکتی در مدارس تلفیقی

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 122

چکیده

 مقدمه: با افزایش تلفیق دانش آموزان دارای ناتوانی در کلاس های عادی, به کارگیری راهکارهایی که موجب بهبود نگرش نسبت به این افراد می شود, ضروری به نظر می رسد. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر برنامه آگاه سازی بر بهبود نگرش دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در دو حیطه جامعه طلبی و موقعیت تحصیلی در مدارس تلفیقی نسبت به همسالان دارای ناتوانی جسمی- حرکتی است.مواد و روش ها: با استفاده از نمونه گیری چند مرحله ای 62 دانش آموز دختر پایه پنجم ابتدایی از 2 مدرسه تلفیقی شهر اراک در سال تحصیلی 92-1391 به صورت تصادفی انتخاب و در گروه مداخله (31 نفر) و کنترل (31 نفر) قرار گرفتند. با استفاده از پرسشنامه نگرش سنج گش (1993), نگرش دانش آموزان مورد ارزیابی قرار گرفت. یافته ها, با استفاده از آزمون آماری تحلیل واریانس دو متغیری و آزمون توکی تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: نتایج بیانگر آن بود که نگرش دانش آموزان گروه مداخله, در مقیاس های جامعه طلبی و موقعیت تحصیلی, پس از شرکت در برنامه آگاه سازی در مقایسه با گروه گواه به طور معنادار افزایش یافته است.نتیجه گیری: شرکت دانش آموزان در برنامه آگاه سازی, موجب بهبود نگرش آن ها نسبت به همسالان دارای اختلال حسی- حرکتی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شمسی، فائقه، ادیب سرکشی، نرگس، موللی، گیتا، و مهوش ورنوسفادرانی، عباس. (1393). تاثیر برنامه آگاه سازی بر تغییر نگرش دانش آموزان دختر در زمینه جامعه پذیری و موقعیت تحصیلی نسبت به همسالان دارای اختلال جسمی- حرکتی در مدارس تلفیقی. پژوهش در علوم توانبخشی، 10(1)، 113-122. SID. https://sid.ir/paper/144088/fa

    Vancouver: کپی

    شمسی فائقه، ادیب سرکشی نرگس، موللی گیتا، مهوش ورنوسفادرانی عباس. تاثیر برنامه آگاه سازی بر تغییر نگرش دانش آموزان دختر در زمینه جامعه پذیری و موقعیت تحصیلی نسبت به همسالان دارای اختلال جسمی- حرکتی در مدارس تلفیقی. پژوهش در علوم توانبخشی[Internet]. 1393؛10(1):113-122. Available from: https://sid.ir/paper/144088/fa

    IEEE: کپی

    فائقه شمسی، نرگس ادیب سرکشی، گیتا موللی، و عباس مهوش ورنوسفادرانی، “تاثیر برنامه آگاه سازی بر تغییر نگرش دانش آموزان دختر در زمینه جامعه پذیری و موقعیت تحصیلی نسبت به همسالان دارای اختلال جسمی- حرکتی در مدارس تلفیقی،” پژوهش در علوم توانبخشی، vol. 10، no. 1، pp. 113–122، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/144088/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button