مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,906
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

857
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی نسبت به همسالان دارای ناتوانی و عوامل مرتبط با آن

صفحات

 صفحه شروع 181 | صفحه پایان 190

چکیده

آموزش فراگیر تلاش دارد تا هر چه بیشتر دانش آموزان دارای ناتوانی در بین دانش آموزان عادی به تحصیل ادامه دهند. نگرش دانش آموزان عادی به این گروه از دانش آموزان از جمله چالش های مهم برای آموزش و پرورش فراگیر است. پژوهش حاضر با هدف بررسی نگرش دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی نسبت به همسالان دارای ناتوانی صورت گرفته است. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی از جامعه آماری دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی آموزش و پرورش منطقه 10 شهر تهران در سال تحصیلی 90-1389 سیصد نفر انتخاب شدند. در این تحقیق تاثیر متغیرهای جمعیت شناسی, آشنائی و تعامل با دانش آموزان دارای ناتوانی بر نگرش دانش آموزان نسبت به همسالان دارای ناتوانی بررسی شد. یافته های پژوهش نشان داد که تقریبا نیمی از شرکت کنندگان نگرش منفی و نیمی دیگر نگرش مثبت نسبت به همسالان دارای ناتوانی داشتند و نیز امتیاز نگرش دانش آموزان پسر و دختر تا حدودی یکسان بود و متغیرهای جمعیت شناسی مورد بررسی شامل (جنسیت, اشتغال و تحصیلات والدین) بر نگرش دانش آموزان نسبت به همسالان دارای ناتوانی تاثیری نداشت و نیز از سه گزینه تشکیل دهنده متغیر آشنائی و تعامل (داشتن دوست معلول, مصاحبت با افراد معلول, آشنائی با خصوصیات افراد معلول) تنها گزینه داشتن دوست معلول بر نوع نگرش موثر بود. به نظر می رسد داشتن دوست معلول باعث بهبود نگرش نسبت به این افراد می گردد که بیانگر این واقعیت است که تجربه تماس و آشنائی با دانش آموز دارای ناتوانی می تواند بر نگرش نسبت به این افراد تاثیرگذار باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حبیبیان، نسرین، کمالی، محمد، و اکبرفهیمی، ملاحت. (1391). نگرش دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی نسبت به همسالان دارای ناتوانی و عوامل مرتبط با آن. پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)، 2(2)، 181-190. SID. https://sid.ir/paper/214432/fa

    Vancouver: کپی

    حبیبیان نسرین، کمالی محمد، اکبرفهیمی ملاحت. نگرش دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی نسبت به همسالان دارای ناتوانی و عوامل مرتبط با آن. پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)[Internet]. 1391؛2(2):181-190. Available from: https://sid.ir/paper/214432/fa

    IEEE: کپی

    نسرین حبیبیان، محمد کمالی، و ملاحت اکبرفهیمی، “نگرش دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی نسبت به همسالان دارای ناتوانی و عوامل مرتبط با آن،” پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)، vol. 2، no. 2، pp. 181–190، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214432/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button