مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

798
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

670
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین عوامل تسهیل کننده پیروی والدین از برنامه آموزشی مراقبت ویژه کودکان فلج مغزی در منزل: تحلیل محتوایی تجارب آموزشی والدین

صفحات

 صفحه شروع 158 | صفحه پایان 170

چکیده

 مقدمه: برنامه آموزشی مراقبت ویژه کودکان فلج مغزی, یکی از راه های مراقبتی- درمانی کودکان است. این برنامه با استفاده از اصول رویکرد عصبی- رشدی, قصددارد والدین را درجهت مراقبت و استقلال کودک خود توانمند سازد. به منظور اجرای موفقیت آمیزتر برنامه, کاردرمانگران باید عواملی که برتجربه پیروی والدین درمنزل اثر می گذارد را بررسی کنند. این مطالعه با هدف تبیین عوامل تسهیل کننده ارائه برنامه آموزشی (شرکت در یک کارگاه, دریافت کتابچه راهنما و پیگیری تلفنی در طول 3 ماه) که براجرای والدین در مراقبت در منزل تاثیر گذاربوده, انجام گردید.مواد و روش ها: مطالعه از نوع تحلیل محتوایی کیفی بود. 15 مصاحبه عمیق با مادران کودکان فلج مغزی شرکت کننده در برنامه آموزشی مراقبت ویژه که سه ماه آن را درمنزل اجرا کرده بودند, انجام شد. مصاحبه ها ضبط شد و عینا به صورت دست نوشته هایی درآمد و به طریق استقرایی با رویکرد تحلیل محتوایی کانونشنال آنالیز شد.نتایج: عوامل تسهیل کننده ای که ازتجارب والدین بیرون آمدند, در سه طبقه اصلی "عوامل مربوط به کارگاه", "عوامل مربوط به کتابچه" و "ارتباط مداوم والدین با درمانگر کودک" جای گرفتند.بحث: عوامل متعددی استخراج شد که نشان می دهد, کاردرمانگران باید به نحوه آموزش والدین کودکان فلج مغزی درمورد مسائل مراقبت ویژه توجه بیشتری داشته و در طول اجرای برنامه آموزشی مراقبت ویژه توسط والدین ارتباط حمایتگونه و مداوم خود را حفظ کنند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قشقایی، مریم، محمدی، فرحناز، رصافیانی، مهدی، حسینی، سیدعلی، و صحاف، رباب. (1393). تبیین عوامل تسهیل کننده پیروی والدین از برنامه آموزشی مراقبت ویژه کودکان فلج مغزی در منزل: تحلیل محتوایی تجارب آموزشی والدین. پژوهش در علوم توانبخشی، 10(1)، 158-170. SID. https://sid.ir/paper/144095/fa

    Vancouver: کپی

    قشقایی مریم، محمدی فرحناز، رصافیانی مهدی، حسینی سیدعلی، صحاف رباب. تبیین عوامل تسهیل کننده پیروی والدین از برنامه آموزشی مراقبت ویژه کودکان فلج مغزی در منزل: تحلیل محتوایی تجارب آموزشی والدین. پژوهش در علوم توانبخشی[Internet]. 1393؛10(1):158-170. Available from: https://sid.ir/paper/144095/fa

    IEEE: کپی

    مریم قشقایی، فرحناز محمدی، مهدی رصافیانی، سیدعلی حسینی، و رباب صحاف، “تبیین عوامل تسهیل کننده پیروی والدین از برنامه آموزشی مراقبت ویژه کودکان فلج مغزی در منزل: تحلیل محتوایی تجارب آموزشی والدین،” پژوهش در علوم توانبخشی، vol. 10، no. 1، pp. 158–170، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/144095/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button