Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,959
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,113
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مروری بر آموزش مراقبت به والدین کودکان دارای فلج مغزی

صفحات

 صفحه شروع 175 | صفحه پایان 183

چکیده

 مقدمه و هدف: کودکان دارای فلج مغزی از ابتدای تولد با آسیب های متفاوتی روبرو هستند. بنابراین دریافت خدمات از سوی متخصصین مختلف ضروری به نظر می رسد که نیازمند صرف هزینه مالی و زمانی بسیار است. با توجه به اینکه مراقبت نامناسب والدین گاهی وضعیت فعلی کودکان را تشدید می کند و میزان آموزش و مداخله در هر جلسه درمانی در کلینیک, برای ایجاد تغییرات نوروپلاستیک درمغز و تعامل با محیط ناکافی می باشد, لازم است مداخلات و آموزش ها به صورتی ارائه شود تا علاوه بر تاثیر بیشتر بر عملکرد کودکان, در وقت و هزینه والدین و متخصصین صرفه جویی شود. در مطالعه پیش رو, مروری روایتی بر آموزش مراقبت به والدین کودکان دارای فلج مغزی انجام می گردد. مواد و روش ها: با توجه به هدف پژوهش حاضر, منابع مورد بررسی قرار گرفتند. پایگاه های داده های Pub med, OVID, ProQuest, Web of science, Elsevier, OT seeker, SID, Magiran, IRAN MEDEX, MEDLIB و موتور جستجوگر Google scholar با کلیدواژه هایی شامل ارائه مداخلات (caring, self-care, home nursing), شرکت کننده ها (parents, caregivers, mother), نوع مداخله (teaching, training, education), و ناتوانی (cerebral palsy or physical disabilities) به گونه ای سازمان یافته جستجو شد. مقالات از 1990تا ژوئن 2015 بررسی شدند. عنوان و  چکیده 427 مقاله مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: 14 مقاله در مرور وارد شد. اثرگذاری آموزش مراقبت در مطالعات از دو وجه والد و کودک, عوامل تاثیر گذار بر پیروی والد از آموزش ها و ارائه آموزش ها از طرق مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. نتیجه گیری: آموزش مراقبت به مراقب کودک دارای فلج مغزی بر سلامت روانی مراقب و هم چنین بر مشارکت کودک در فعالیت های روزمره زندگی و عملکرد حرکتی ظریف و درشت وی نیز تاثیر مثبتی دارد. ولی بررسی های بیشتری برای ارائه روش و محتوایی متناسب با نیازهای مراقب برای آموزش و افزایش ارتباط بین مراقب, متخصص و مراقبان با شرایط مشابه ضروری به نظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نوبخت، زهرا، و رصافیانی، مهدی. (1395). مروری بر آموزش مراقبت به والدین کودکان دارای فلج مغزی. طب توانبخشی، 5(3)، 175-183. SID. https://sid.ir/paper/239712/fa

Vancouver: کپی

نوبخت زهرا، رصافیانی مهدی. مروری بر آموزش مراقبت به والدین کودکان دارای فلج مغزی. طب توانبخشی[Internet]. 1395؛5(3):175-183. Available from: https://sid.ir/paper/239712/fa

IEEE: کپی

زهرا نوبخت، و مهدی رصافیانی، “مروری بر آموزش مراقبت به والدین کودکان دارای فلج مغزی،” طب توانبخشی، vol. 5، no. 3، pp. 175–183، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239712/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا