مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کارآیی کلاس های مجازی در آموزش جراحی پلاستیک در دوران همه گیری COVID19

صفحات

 صفحه شروع 62 | صفحه پایان 73

چکیده

 زمینه و هدف: همه گیری بیماری COVID19 در ایران اثرات گسترده ای داشته و دارد. تأثیر بیماری بر آموزش پزشکی منجر به تعطیلی دانشگاه ها و محدود شدن اقدامات درمانی به مداخلات ضروری و اورژانسی شد. با تعطیلی کلاس های دانشگاهی, آموزش آنلاین و از راه دور وسعت بیشتری پیدا کرد. مطالعه اخیر به بررسی میزان کمیت, کیفیت و میزان کارآمدی آموزش های آنلاین در مقطع فوق تخصص جراحی پلاستیک می پردازد. مواد و روش ها: مطالعه حاضر یک مطالعه مقطعی از نوع توصیفی تحلیلی می باشد که پس تایید از کمیته اخلاق پزشکی انجام شد. در این مطالعه رضایت دستیاران و اساتید گروه آموزشی جراحی ترمیمی و پلاستیک از نظر میزان کمی و کیفی کلاس های آموزش مجازی مورد بررسی قرار گرفت. برای این کار از پرسشنامه و اطلاعات کمی مربوط به زمان کلاس ها و میزان مشارکت بر اساس مستندات موجود و فیلم کلاس ها استفاده گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS ورژن 22 انجام شد. ﻓﺮاواﻧﯽ ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﮐﯿﻔﯽ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻧﺴﺒﺖ و درﺻﺪ و ﻓﺮاواﻧﯽ ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﮐﻤﯽ ﺑﺎ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ و اﻧﺤﺮاف ﻣﻌﯿﺎر ﺳﻨﺠﯿﺪه ﺷﺪ. یافته ها: نتایج مطالعه در ده حوزه شامل: استفاده از ابزار کمک آموزشی در فرآیند آموزش مجازی, امکان دسترسی شرکت کنندگان به منابع آموزشی, بررسی تعامل و مشارکت متقابل, رضایت از زمان برگزاری کلاس, دسترسی به کلاس برای شرکت کنندگان, روش های ارزشیابی و آزمون های مجازی, دسترسی به اساتید خارج از ساعت کلاس, رضایت از روش تدریس, رضایت از محتوای ارائه شده در کلاس و رضایت کلی از دوره آموزش مجازی بررسی و نشان داده شد در همه موارد آموزش مجازی با تفاوت معنی داری از نظر آماری مورد پذیرش افراد گروه قرار گرفته است. نتیجه گیری: با توجه به اینکه بیماری کرونا همچنان ادامه دارد و ممکن است بیماری شبیه به این مورد در آینده اتفاق بیافتد و با توجه به اینکه مطالعه ما مناسب بودن آموزش مجازی را توصیه می کند, بهتر است این روش در سطح وسیع تر آموزش داده شده و به کار برده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button