مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

736
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان استفاده دانش آموزان ایرانی مقطع دبیرستان از راهبردهای یادگیری لغت: مقایسه بین دانش آموزان فارسی زبان و ارمنی زبان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 15

چکیده

 مطالعه حاضر بر آن است تا وضعیت استفاده از راهبردهای یادگیری واژگان در بین دانش آموزان دبیرستانی ارمنی زبان و فارسی زبان را مورد بررسی قرار دهد. همچنین بررسی اینکه آیا رابطه بین استفاده از راهبردهای یادگیری واژگان و سطح دانش زبان وجود دارد یا خیر مطمح نظر می باشد. به منظور رسیدن به پاسخ پرسش های تحقیق در این مطالعه از دو ابزار برای گردآوری داده استفاده شد. ابتدا از یک پرسشنامه حاوی 56 سوال درخصوص راهبردهای یادگیری واژگان به منظور کسب اطلاع از تواتر رابردهایی که دانش آموزان مورد استفاده قرار می دهند و سپس از یک آزمون زبان نلسون (Nelson) برای تعیین سطح دانش زبانی آنان بهره گرفته شد. پاسخ های 95 دانش آموز فارسی زبان و 57 دانش آموز ارمنی زبان به پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان داده علیرغم اینکه استفاده از راهبردهای یادگیری واژگان در بین دانش آموزان ایرانی اعم از فارسی زبان و ارمنی زبان آنچنان رایج نیست تفاوت معنی داری بین فارسی زبانان و ارمنی زبانان در زمینه وجود دارد. مضافا اینکه نتایج تحلیل آماری نشان داد که بین سطح دانش زبانی دانش آموزان و استفاده آنان از راهبردهای یادگیری واژگان رابطه معنی داری وجود ندارد . (اصل مقاله بصورت متن کامل انگلیسی, در بخش انگلیسی قابل رویت است)

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، عباسعلی، و آغازیان، آراز. (1387). بررسی میزان استفاده دانش آموزان ایرانی مقطع دبیرستان از راهبردهای یادگیری لغت: مقایسه بین دانش آموزان فارسی زبان و ارمنی زبان. پژوهش زبانهای خارجی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، 51(206)، 1-15. SID. https://sid.ir/paper/146174/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی عباسعلی، آغازیان آراز. بررسی میزان استفاده دانش آموزان ایرانی مقطع دبیرستان از راهبردهای یادگیری لغت: مقایسه بین دانش آموزان فارسی زبان و ارمنی زبان. پژوهش زبانهای خارجی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1387؛51(206):1-15. Available from: https://sid.ir/paper/146174/fa

    IEEE: کپی

    عباسعلی رضایی، و آراز آغازیان، “بررسی میزان استفاده دانش آموزان ایرانی مقطع دبیرستان از راهبردهای یادگیری لغت: مقایسه بین دانش آموزان فارسی زبان و ارمنی زبان،” پژوهش زبانهای خارجی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، vol. 51، no. 206، pp. 1–15، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/146174/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button