مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

153
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیامدهای کاربرد یادگیری خرد (میکرولرنینگ) در آموزش پزشکی: یک مطالعه مروری

صفحات

 صفحه شروع 957 | صفحه پایان 970

چکیده

 1مقدمه: یادگیری مؤثر نتیجه آموزش صحیح در یک محیط مناسب و از طریق روش های خلاقانه, فراگیر و تشویقی است. این مطالعه با هدف بررسی رویکرد جدید فعال یادگیری خرد و پیامدهای استفاده از آن در آموزش پزشکی انجام شد. روش بررسی: این مطالعه مروری روایتی از طریق جستجوی منابع فارسی و انگلیسی در پایگاه های معتبر علمی ملی و بین المللی شامل SID, Magiran, PubMed, Science Direct و Scopus, و موتور جستجوی Google Scholar, با استفاده از کلیدواژه های یادگیری خرد, میکرولرنینگ, دانشجو, و آموزش پزشکی در بازه زمانی 2015 تا 2024 میلادی انجام شد. فرایند انتخاب مقالات براساس نمودار PRISMA انجام شد و کیفیت مقالات منتخب با استفاده از ابزارهای STROB و CASP مورد ارزیابی قرار گرفت. پس از حذف مقالات تکراری, عنوان و چکیده مقالات باقیمانده بررسی و مقالات غیرمرتبط با موضوع مطالعه حذف شدند؛ سپس متن کامل مقالات باقیمانده مورد بررسی قرار گرفت.  نتایج: در مجموع, 16 مقاله وارد مطالعه شدند. نتایج حاصل از بررسی مطالعات حاکی از آن بود که یادگیری خرد به دلایل سهولت دسترسی, ارتقای یادگیری فعال, ذخیره زمان و بهره وری بالا منجر به تسهیل فرایند یاددهی- یادگیری می شود. استفاده از این روش در آموزش پزشکی, می تواند به پیامدهای مثبتی از جمله افزایش دانش, مهارت, مشارکت, علاقه, انگیزه, روحیه کار گروهی, اعتمادبه نفس و رضایتمندی فراگیران منجر گردد. نتیجه گیری: گنجاندن روش یادگیری خرد در برنامه درسی دانشجویان علوم پزشکی می تواند موجب ارتقای دانش و مهارت, تغییر نگرش فراگیران و بهبود فرایند درمان و مراقبت از بیماران شود.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button