مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

915
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

795
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه چابکی سازمانی با سلامت سازمانی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

صفحات

 صفحه شروع 276 | صفحه پایان 286

چکیده

 زمینه و هدف: چابکی سازمانی عامل مهمی برای اثربخشی بیمارستان است. با توجه به لزوم اثربخشی بیمارستان, تمرکز بر سلامت سازمان به معنی تمرکز بر موفقیت آینده سازمان است. هدف اصلی این پژوهش تعیین رابطه چابکی سازمانی با سلامت سازمانی در کارکنان بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.روش بررسی: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی, از نوع توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری, کل کارکنان بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (10200 نفر) بود. نمونه 375 نفره, بر اساس جدول Krejcie & Morgan و به روش چندمرحله ای انتخاب شد. ابزار گردآوری داده ها, پرسش نامه استاندارد چابکی سازمانی و سلامت سازمانی بود. روایی پرسش نامه ها از طریق اخذ نظر استادان و صاحب نظران تایید و پایایی پرسش نامه ها به روش آلفای کرونباخ 88% محاسبه شد. برای تحلیل داده ها آمار توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون, رگرسیون و آزمون تی تست) به کمک نرم افزار SPSS استفاده شد.یافته ها: بین چابکی سازمانی با سلامت سازمانی رابطه مثبت و معنادار وجود داشت (P<0.05, R=0.66). بین میانگین چابکی سازمانی و میانگین مرجع (P<0.05, -0.43) و بین میانگین سلامت سازمانی و میانگین مرجع (P<0.05, -0.55) اختلاف معنی داری وجود داشت. نتیجه گیری: لازم است مدیران بیمارستان ها در ارتقای چابکی سازمان ها تلاش نمایند تا ضمن کسب مزیت رقابتی, با پاسخ مناسب و به موقع به تغییرات و بهره جویی از فرصت های حاصل از تغییرات, موجب بهبود وضعیت سلامت سازمانی و افزایش سطح سلامت جامعه گردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    علی محمدزاده، خلیل، دارابی، آمنه، و جعفری، مهرنوش. (1396). رابطه چابکی سازمانی با سلامت سازمانی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. پیاورد سلامت، 11(3 )، 276-286. SID. https://sid.ir/paper/149652/fa

    Vancouver: کپی

    علی محمدزاده خلیل، دارابی آمنه، جعفری مهرنوش. رابطه چابکی سازمانی با سلامت سازمانی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. پیاورد سلامت[Internet]. 1396؛11(3 ):276-286. Available from: https://sid.ir/paper/149652/fa

    IEEE: کپی

    خلیل علی محمدزاده، آمنه دارابی، و مهرنوش جعفری، “رابطه چابکی سازمانی با سلامت سازمانی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،” پیاورد سلامت، vol. 11، no. 3 ، pp. 276–286، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/149652/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button