مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,101
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

759
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط بین خودباوری مدیران پرستاری با رضایتمندی بیماران در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 330 | صفحه پایان 341

چکیده

 زمینه و هدف: خودباوری یک پندار روانشناختی است که در طول دوران رشد در وجود هر کس شکل می گیرد و به سادگی و سرعت قابل تغییر نیست. هدف از این مطالعه ارزشیابی خودباوری مدیران پرستاری در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران و رابطه آن با رضایتمندی بیماران بود.روش بررسی: بر طبق یک مطالعه مقطعی, 400 نفر (شامل 200 مدیر پرستاری و 200 بیمار) از بخش های مختلف بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران مورد مصاحبه قرار گرفتند. با استفاده از پرسشنامه های استاندارد, میزان خودباوری مدیران پرستاری و رضایت عمومی بیماران مورد بررسی قرار گرفت. داده ها پس از ورود به نرم افزار آماری Stata با استفاده از آزمون های ناپارامتری آنالیز واریانس و ضریب همبستگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و P<0.05 بعنوان سطح معنی داری در نظر گرفته شد.یافته ها: از میان 200 مدیر پرستاری مورد مطالعه, 58 نفر (29%) مرد و 142 نفر (71%) زن بودند. میانگین و انحراف معیار امتیاز خودباوری مدیران پرستاری 134.9±19.8 بدست آمد همچنین از 200 بیمار مورد مطالعه, 81 (%40.5) مرد و 118 (59.5) زن بودند. میانگین و انحراف معیار امتیاز رضایت بیماران برابر 57±18.2 بدست آمد که سطح تحصیلات (P=0.005) و وضعیت بیمه (P<0.0001) بیماران تنها عوامل فردی موثر بر میزان رضایت آنان شناخته شد. در آنالیزهای چند متغیره, مشخص گردید که خودباوری مدیران پرستاری رابطه عکسی با رضایت بیماران داشته است (P=0.04).نتیجه گیری: یافته های این مطالعه نشان داد که مدیران پرستاری زن, نسبت به همکاران مرد خود, خودباوری کمتری دارند. خودباوری مدیران پرستاری باعث کاهش رضایتمندی بیماران می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرزیان پور، فرشته، حسینی، سیدمصطفی، حسینی، سیدشهاب، موحدکر، الهام، و عامرزاده، محمد. (1391). بررسی ارتباط بین خودباوری مدیران پرستاری با رضایتمندی بیماران در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران. پیاورد سلامت، 6(5)، 330-341. SID. https://sid.ir/paper/149704/fa

    Vancouver: کپی

    فرزیان پور فرشته، حسینی سیدمصطفی، حسینی سیدشهاب، موحدکر الهام، عامرزاده محمد. بررسی ارتباط بین خودباوری مدیران پرستاری با رضایتمندی بیماران در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران. پیاورد سلامت[Internet]. 1391؛6(5):330-341. Available from: https://sid.ir/paper/149704/fa

    IEEE: کپی

    فرشته فرزیان پور، سیدمصطفی حسینی، سیدشهاب حسینی، الهام موحدکر، و محمد عامرزاده، “بررسی ارتباط بین خودباوری مدیران پرستاری با رضایتمندی بیماران در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران،” پیاورد سلامت، vol. 6، no. 5، pp. 330–341، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/149704/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button