مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

722
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

888
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین و مقایسه تاثیر دو شیوه آموزش الکترونیک و سخنرانی بر میزان آگاهی کارکنان اداری بخش های بالینی بیمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه کنترل عفونت های بیمارستانی

صفحات

 صفحه شروع 230 | صفحه پایان 238

چکیده

 زمینه و هدف: به رغم ظهور شیوه های نوین آموزشی, دغدغه ارزیابی اثربخشی این روش ها همچنان پابرجاست. مطالعه حاضر با هدف"تعیین و مقایسه تاثیر دو شیوه آموزش الکترونیک و سخنرانی بر میزان آگاهی کارکنان اداری بخش های بالینی بیمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه کنترل عفونت های بیمارستانی" انجام شده است. روش بررسی: در این مطالعه ی نیمه تجربی, 98 نفر از کارکنان اداری بخش های بالینی بیمارستان, در دو گروه "آموزش به روش سخنرانی و الکترونیک" وارد شده که گروه اول به شیوه ی سنتی و گروه دوم به شیوه ی الکترونیک آموزش داده شدند. به منظور سنجش آگاهی دو گروه در زمینه کنترل عفونت های بیمارستانی و نگرش نسبت به آموزش الکترونیک, از پرسشنامه محقق ساخته روا و پایا استفاده شد. داده ها با استفاده از آزمون های آماری تی مستقل, تی زوجی و ویلکاکسون تحلیل شد. یافته ها: بین میانگین نمره های آگاهی فراگیران قبل و بعد از آموزش, در داخل هر یک از گروه های آموزش سخنرانی (p=0.01) و الکترونیکی (p=0.01) اختلاف معناداری وجود داشت. هم چنین اختلاف میانگین نمره های بین دو گروه بعد از مداخله آموزشی معنی دار بود (p=0.02), به طوری که میانگین نمره آگاهی فراگیران در گروه سخنرانی بیش از روش الکترونیک بود.نتیجه گیری: با وجود اثربخشی آموزش الکترونیک در یادگیری و ارتقاء آگاهی فراگیران, بکارگیری آن در دوره های بازآموزی کارکنان اداری سازمان های مرتبط با سلامت, مستلزم توانمندسازی آنان, حذف موانع و ایجاد بستری مناسب می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی پرست، میناسادات، صادقی، رویا، قانع پور، محمدرضا، اعظم، کمال، و طل، آذر. (1395). تعیین و مقایسه تاثیر دو شیوه آموزش الکترونیک و سخنرانی بر میزان آگاهی کارکنان اداری بخش های بالینی بیمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه کنترل عفونت های بیمارستانی. پیاورد سلامت، 10(3 )، 230-238. SID. https://sid.ir/paper/149808/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی پرست میناسادات، صادقی رویا، قانع پور محمدرضا، اعظم کمال، طل آذر. تعیین و مقایسه تاثیر دو شیوه آموزش الکترونیک و سخنرانی بر میزان آگاهی کارکنان اداری بخش های بالینی بیمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه کنترل عفونت های بیمارستانی. پیاورد سلامت[Internet]. 1395؛10(3 ):230-238. Available from: https://sid.ir/paper/149808/fa

    IEEE: کپی

    میناسادات هاشمی پرست، رویا صادقی، محمدرضا قانع پور، کمال اعظم، و آذر طل، “تعیین و مقایسه تاثیر دو شیوه آموزش الکترونیک و سخنرانی بر میزان آگاهی کارکنان اداری بخش های بالینی بیمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه کنترل عفونت های بیمارستانی،” پیاورد سلامت، vol. 10، no. 3 ، pp. 230–238، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/149808/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button