مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,151
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

964
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش الکترونیکی بر آگاهی، نگرش و عملکرد دانشجویان پرستاری در مورد پیشگیری از خطاهای دارویی در بخش اطفال

صفحات

 صفحه شروع 12 | صفحه پایان 21

چکیده

 پیش زمینه و هدف: اشتباهات دارویی یک رخداد بالقوه خطرناک برای ایمنی بیمار به خصوص کودکان می باشد, که به علت بروز آسیب بالا به توجه ویژه از سوی ارائه دهندگان خدمات مراقبتی نیاز دارد. لذا این پژوهش باهدف تعیین تاثیر آموزش الکترونیکی بر آگاهی, نگرش و عملکرد دانشجویان پرستاری در پیشگیری از خطاهای دارویی بخش اطفال ارومیه در سال 1395 انجام گرفت.مواد و روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی 40 نفر از دانشجویان پرستاری ترم 8 دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه به دو گروه مداخله و کنترل تقسیم شدند. گروه مداخله آموزش الکترونیکی به مدت 3 هفته قبل از شروع کارآموزی در عرصه دریافت کردند. از هر دو گروه پیش آزمون و پس از آزمون با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته جهت بررسی سطح آگاهی, نگرش و عملکرد در خصوص پیشگیری از خطاهای دارویی به عمل آمد. روایی و پایایی ابزارها تایید شده بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار آماری 21SPSS و آزمون های ناپارامتریک صورت گرفت.یافته ها: قبل از آموزش بین دو گروه کنترل و مداخله ازنظر آماری تفاوت معنی داری در میانگین نمره آگاهی و نگرش مشاهده نشد (P>0.05), بعد از مداخله آموزشی, میانگین نمره نگرش در گروه مداخله افزایش معنی داری نسبت به گروه کنترل داشت (P=0.001). بعد از مداخله آموزشی, بین دو گروه مداخله و کنترل اختلاف معنی داری در میانگین تغییرات نمره ی عملکرد مشاهده گردید (P=0.022).نتیجه گیری: یافته های این مطالعه نشان دهنده ارتقاء نگرش و عملکرد دانشجویان پرستاری در پیشگیری از خطاهای دارویی بخش اطفال بعد از آموزش الکترونیکی بود. لذا پیشنهاد می شود برنامه ریزی و اجرای آموزش الکترونیکی برای پیشگیری از خطاهای دارویی در بخش اطفال برای دانشجویان انجام شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

پورتیمور، سیما، همتی مسلک پاک، معصومه، و جاسمی، مدینه. (1397). بررسی تاثیر آموزش الکترونیکی بر آگاهی, نگرش و عملکرد دانشجویان پرستاری در مورد پیشگیری از خطاهای دارویی در بخش اطفال. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 16(1 (پی در پی 102) )، 12-21. SID. https://sid.ir/paper/191234/fa

Vancouver: کپی

پورتیمور سیما، همتی مسلک پاک معصومه، جاسمی مدینه. بررسی تاثیر آموزش الکترونیکی بر آگاهی, نگرش و عملکرد دانشجویان پرستاری در مورد پیشگیری از خطاهای دارویی در بخش اطفال. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1397؛16(1 (پی در پی 102) ):12-21. Available from: https://sid.ir/paper/191234/fa

IEEE: کپی

سیما پورتیمور، معصومه همتی مسلک پاک، و مدینه جاسمی، “بررسی تاثیر آموزش الکترونیکی بر آگاهی, نگرش و عملکرد دانشجویان پرستاری در مورد پیشگیری از خطاهای دارویی در بخش اطفال،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 16، no. 1 (پی در پی 102) ، pp. 12–21، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/191234/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا