مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,011
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

642
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه ارتباط بین قابلیت یادگیری سازمانی و رضایت شغلی کارکنان در بیمارستان های شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 435 | صفحه پایان 445

چکیده

 زمینه و هدف: پیشرفت های علمی و فناورانه, جایگاه یادگیری سازمانی را به عنوان یکی از راهکارهای رویارویی منطقی با شرایط متغیر کنونی ارتقا داده است. توسعه ی یادگیری در سازمان, عملکرد کارکنان را بهبود بخشیده و موجب رضایت مندی آنان می شود. هدف از انجام این پژوهش تعیین ارتباط بین قابلیت های یادگیری سازمانی و رضایت شغلی است.روش بررسی: این مطالعه به صورت توصیفی- تحلیلی در سال 1393 در میان تعداد 290 نفر از کارکنان بیمارستان های شهر تهران انجام شد. داده ها با استفاده از پرسش نامه ای سه قسمتی (شامل اطلاعات دموگرافیک, پرسش نامه قابلیت یادگیری سازمانی گومز, و پرسش نامه رضایت شغلی مینه سوتا) از 290 نفر از کارکنان جمع آوری شد. داده ها به وسیله نرم افزار SPSS-20 و با استفاده از آزمون اسپیرمن تحلیل گردید.یافته ها: میانگین قابلیت یادگیری سازمانی (0.61±3.03), و میانگین رضایت (0.61±2.8) بود. در میان ابعاد قابلیت یادگیری سازمانی, بیشترین میانگین مربوط به بعد دید نظام مند (0.78±3.29) بود و در میان ابعاد رضایت شغلی, بعد جو سازمانی بیشترین میانگین (1±3.23) را داشت. نتایج نشان داد که بین ابعاد قابلیت یادگیری سازمانی و رضایت شغلی رابطه معنی دار وجود دارد؛ همچنین بین قابلیت یادگیری سازمانی و رضایت شغلی رابطه معنی دار مشاهده شدنتیجه گیری: یادگیری سازمانی عملکرد کارکنان را ارتقا می دهد و با رضایت مندی آنان رابطه ی مثبت دارد. رضایت کارکنان نیز یکی از عوامل موثر بر عملکرد آنان است. لذا مدیران می توانند از طریق بهبود قابلیت یادگیری سازمانی موجب رضایت کارکنان و در نهایت رشد و توسعه سازمان گردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاکه مم، ادریس، ایرانی، عفیفه، سخنور، مبین، اکبری، امین، و درگاهی، حسین. (1394). مطالعه ارتباط بین قابلیت یادگیری سازمانی و رضایت شغلی کارکنان در بیمارستان های شهر تهران. پیاورد سلامت، 9(5)، 435-445. SID. https://sid.ir/paper/149864/fa

    Vancouver: کپی

    کاکه مم ادریس، ایرانی عفیفه، سخنور مبین، اکبری امین، درگاهی حسین. مطالعه ارتباط بین قابلیت یادگیری سازمانی و رضایت شغلی کارکنان در بیمارستان های شهر تهران. پیاورد سلامت[Internet]. 1394؛9(5):435-445. Available from: https://sid.ir/paper/149864/fa

    IEEE: کپی

    ادریس کاکه مم، عفیفه ایرانی، مبین سخنور، امین اکبری، و حسین درگاهی، “مطالعه ارتباط بین قابلیت یادگیری سازمانی و رضایت شغلی کارکنان در بیمارستان های شهر تهران،” پیاورد سلامت، vol. 9، no. 5، pp. 435–445، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/149864/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button