مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,561
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

939
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رعایت اخلاق در فعالیت های بانکی و تاثیر آن بر روابط میان بانک و مشتری

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 136

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر بررسی رعایت اخلاق از سوی بانک ها در فعالیت های خود و تاثیر آن بر روابط میان بانک و مشتریانش است. لذا پس از بررسی پژوهش های مرتبط با تحقیق مدل مفهومی آن ارائه شده است. در این مدل مفهومی برای بررسی روابط میان مشتری و بانک چهار متغیر اعتماد, تعهد, وفاداری و ارتباط دهان به دهان در نظر گرفته شده است. هم چنین مقاله حاضر یک مطالعه توصیفی است که به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق 184 نفر از مشتریان یک بانک دولتی در شهرستان اصفهان است. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه بوده و مدل مفهومی نیز با روش مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان می دهد که متغیر مستقل, رعایت اصول اخلاقی از سوی بانک تاثیر مثبت و معناداری بر متغیرهای وابسته اعتماد, تعهد, وفاداری و ارتباط دهان به دهان مشتری داشته است. هم چنین با توجه به مدل مفهومی تحقیق, اعتماد و تعهد مشتریان بر متغیر وفاداری و وفاداری مشتریان نیز بر متغیر ارتباط دهان به دهان تاثیر مثبت و معناداری داشته است. هم چنین مدل تحقیق برازش مناسبی با داده ها داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدجوادین، سیدرضا، براری، مجتبی، و ذبیح زاده، کاظم. (1390). رعایت اخلاق در فعالیت های بانکی و تاثیر آن بر روابط میان بانک و مشتری. پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 3(5)، 117-136. SID. https://sid.ir/paper/150875/fa

    Vancouver: کپی

    سیدجوادین سیدرضا، براری مجتبی، ذبیح زاده کاظم. رعایت اخلاق در فعالیت های بانکی و تاثیر آن بر روابط میان بانک و مشتری. پژوهشنامه مدیریت اجرایی[Internet]. 1390؛3(5):117-136. Available from: https://sid.ir/paper/150875/fa

    IEEE: کپی

    سیدرضا سیدجوادین، مجتبی براری، و کاظم ذبیح زاده، “رعایت اخلاق در فعالیت های بانکی و تاثیر آن بر روابط میان بانک و مشتری،” پژوهشنامه مدیریت اجرایی، vol. 3، no. 5، pp. 117–136، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/150875/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button