مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,378
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,630
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عملکرد سازمان آموزش و پرورش استان مازندران بر اساس مدل EFQM

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 112

چکیده

 ارزیابی عملکرد سازمان به طور جامع و در خور اعتماد همواره یکی از دغدغه های اصلی ذینفعان و مدیران سازمان می باشد. زیرا ارزیابی عملکرد می تواند باعث آگاهی از میزان پیشرفت در بهبود عملکرد هر سازمان بویژه واحدهای خدماتی گردد, و در نتیجه انگیزه و فرصت لازم برای ارتقا کیفیت عملکرد ساختارهای خدماتی و یا تولیدی را ایجاد نماید. رویکرد اعطا جوایز ملی کیفیت و سرآمدی سازمان بر این واقعیت تاکید دارد که بقا در رقابت جهانی, مستلزم بهبود عملکرد در مقیاس جهانی است. مدل تعالی سازمانی EFQM به عنوان یک ابزار فراگیر و نگرش جامع به تمامی زوایای سازمانها, به کمک مدیران می آیند تا آنها را در شناخت دقیق تر سازمان تحت امر خود یاری نمایند. پژوهش انجام شده بر این اساس پایه گزاری شده است, تا عملکرد سازمان آموزش و پرورش استان مازندران که یکی از واحدهای خدماتی استان مازندران به شمار می آید را بر مبنای حوزه های توانمندسازها و نتایج مدل EFQM, مورد ارزیابی قرار دهد و زمینه های قابل بهبود را در آنها شناسایی نماید. این پژوهش و هدف پیش رو, با روش تحقیق توصیفی از نوع زمینه یابی انجام گردیده است و جامعه آماری آن شامل معاونین, رئیس گروه ها و کارشناسان مسوول سازمان آموزش و پرورش استان مازندران, به تعداد 64 نفر و به صورت سرشماری بوده اند. برای جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استاندارد EFQM استفاده شده و به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی بهره گرفته شده است. نتایج تحقیق نشان داده است, که در مجموع سازمان توانسته است در حوزه توانمندسازها به %51 و در حوزه نتایج به %39 از اهداف و نتایج مطرح شده در مدل EFQM دست پیدا کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مجیبی میکلایی، تورج، ایمان خان، نیلوفر، و عرب، وحید. (1391). ارزیابی عملکرد سازمان آموزش و پرورش استان مازندران بر اساس مدل EFQM. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 9(ویژه نامه)، 103-112. SID. https://sid.ir/paper/151383/fa

    Vancouver: کپی

    مجیبی میکلایی تورج، ایمان خان نیلوفر، عرب وحید. ارزیابی عملکرد سازمان آموزش و پرورش استان مازندران بر اساس مدل EFQM. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1391؛9(ویژه نامه):103-112. Available from: https://sid.ir/paper/151383/fa

    IEEE: کپی

    تورج مجیبی میکلایی، نیلوفر ایمان خان، و وحید عرب، “ارزیابی عملکرد سازمان آموزش و پرورش استان مازندران بر اساس مدل EFQM،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 9، no. ویژه نامه، pp. 103–112، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151383/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا