نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    SUPPLEMENT
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1457
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1457

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    1-17
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3851
  • دانلود: 

    1662
چکیده: 

هدف اصلی از این مقاله آن است که با توجه به افق ترسیم شده برای توسعه صادرات بر اساس اطلاعات تجاری طی دوره 1379- 1385 نشان دهیم که در طول سال های مورد بررسی، کدام زیربخش های صنعتی در صنایع پوشاک و نساجی توانسته اند بهترین عملکرد را از منظر شاخص های تجاری و جایگاه بازار داشته باشند. این تحقیق یک مطالعه اسنادی و کتابخانه ای بوده که در آن از شاخص های مزیت نسبی آشکار شده، شاخص تحلیل سهم بازار و پلان تجاری در راستای تحلیل بازار این محصولات استفاده شده است. با توجه به بررسی های صورت گرفته صنایع «نخ دارای %85 یا بیشتر، پشم یا موی نرم حیوان»، «نخ چند لایه کابله، با حداقل %85 الیاف غیریکسره»، «پارچه تار و پود باف، چاپ شده با کمتر از %85»، «نخ و طناب کائوچوئی، پوشانده شده با منسوج»، «لباس به صورت دست، مردانه یا پسرانه، کشباف»، «ژاکت و ژاکت ورزشی، مردانه یا پسرانه، کشباف» و «شال، اشارپ، دستمال گردن، چادر و روسری، مقنعه» از دارای بهترین عملکرد در زمینه شاخص های تجاری بوده اند. مضاف بر این، بیشتر زیربخش های صنعتی مرتبط با پوشاک و نساجی حضور فعالی در بازارهای عراق، افغانستان، ترکیه، امارات متحده عربی و آسیا میانه داشته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3851

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1662 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
نویسندگان: 

بندپی شهرام

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    19-29
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1466
  • دانلود: 

    1141
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش مهارت های کارآفرینی بر نگرش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به بازار کار و خودپنداره شغلی می باشد. فرضیه اصلی که در این رابطه تدوین گردید که عبارتند از: آموزش مهارت های کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی بر نگرش افراد نسبت به بازار کار و خودپنداره شغلی موثر است. این تحقیق از نوع کاربردی و با استفاده از روش توصیفی و علی مقایسه ای انجام شده است. با توجه به هدف تحقیق، نگرش نسبت به بازار کار و خودپندارنده شغلی متغیر وابسته و آموزش کارآفرینی متغیر مستقل این تحقیق می باشند. جامعه آماری این پژوهش تمامی دانشجویان رشته های مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه می باشد که نمونه مناسب بر اساس نمونه گیری تصادفی ساده با استفاده از جدول کرجسی مورگان تعداد 200 دانشجو برای هر گروه (دانشجویان آموخته کارآفرینی و دانشجویان نیاموخته) انتخاب شدند. در این مطالعه از پرسشنامه با طیف لیکرت به عنوان ابزا گردآوری داده ها استفاده شده است و پایایی پرسشنامه که از طریق ضریب کرونباخ آلفا 0.83 برآورد گریده است. برای تصمیم گیری درباره فرضیه آماری که دو گروه مستقل از هم هستند از آزمون یومان ویتنی و برای رتبه بندی متغیرها از آزمون فریدمن استفاده شده است. بطور کلی از دو گروه انتخاب شده، نتایج حاصل از آزمون یومان ویتنی نشان داده است که بین این دو نمونه از نظر نگرش نسبت به خودپنداره شغلی و بازار کار اختلاف معناداری وجود دارد. و دانشجویانی که درس کارافرینی را گذرانده اند از میانگین بالاتر از دانشجویان گروه دیگر قرار دارند و تمامی فرضیه ها در این رابطه با اطمینان %95 تایید شدند. بنابرابن می توان ادعا کرد درس کارآفرینی ارائه شده در دانشگاه آزاد اسلامی بر نگرش دانشجویان نسبت به بازار کار و خودپندارنده شغلی و خوداشتغالی تاثیر مثبت دارد. و پیشنهاد می شود تعداد واحد ارائه شده دروس کارآفرینی در دوران تحصیلی مقطع لیسانس بیشتر شود و جداگانه بجای یک درس کارآفرینی چند درس مانند (مبانی کارافرینی، ایده یابی خلاقیت و نوآوری، انواع کسب و کار و تهیه طرح کسب و کار) ارائه شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1466

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1141 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    31-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1842
  • دانلود: 

    1496
چکیده: 

ارزیابی عملکرد به عنوان یک سیستم خوداصلاحی نقش بسیار بزرگی در بهبود و توسعه سازمان ها دارد. این مقاله با هدف شناسایی و رتبه بندی شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان، برای ارائه یک سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان در شعب بانک ملی شهرستان سمنان با دیدگاه جدیدی از ترکیب روش 360 درجه ای و تحلیل سلسله مراتب فازی به رشته تحریر درآمده است. این تحقیق از نوع پیمایشی بوده و برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه، مصاحبه، مشاهده و بررسی اسناد و مدارک استفاده گردیده است. جامعه مورد مطالعه شامل دو گروه بوده: گروه اول شامل 23 نفر از کارشناسان خبره و گروه دوم مشتریان مراجعه کننده به بانک ملی شهرستان سمنان می باشند. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی گروهی و فازی و تکنیک بازخور 360 درجه انجام گردیده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که شاخص های مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان را به ترتیب در سه گروه می توان اولویت بندی نمود: 1- عملکردی 2- فرآیندی 3- اخلاقی. نتایج حاصله این پژوهش بعلت بهره گیری از سیستم ترکیبی پیشنهادی نسبت به پژوهش های دیگر در جایگاه متمایزتری واقع گردیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1842

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1496 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    47-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2601
  • دانلود: 

    1464
چکیده: 

مدیریت عملکرد یکی از ابزارهایی است که برای کسب نتایج بهتر از کل سازمان، یا گروه ها و افراد درون آن، از طریق فهم و مدیریت نمودن عملکرد در یک چارچوب توافقی از اهداف برنامه ریزی شده، استانداردها و نیازمندیهای شایستگی مورد استفاده قرار می گیرد. هدف اساسی مدیریت عملکرد ایجاد فرهنگی است که افراد و گروه ها بر مبنای آن مسوولیت بهبود مستمر فرآیندهای کسب و کار، مشارکت و مهارتهای خود را به عهده می گیرند. حال این سوال مطرح می باشد که مدل مناسب مدیریت عملکرد در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران چگونه مدلی است؟ ابعاد، مولفه ها و شاخص های آن چیست؟ با بررسی مبانی نظری و انجام مصاحبه های اکتشافی عمیق مدل اولیه طراحی گردید و سپس با بهره گیری از روش دلفی و از طریق پرسشنامه در سه مرحله دیدگاه های خبرگان درون سازمانی و برون سازمانی جهت اصلاح و تایید نهایی مدل دریافت گردید. هر پنج بعد فرآیندهای داخلی، ذینفعان، مدیریت کارکنان، کیفیت خدمات و مسوولیت اجتماعی با تایید بسیار بالای خبرگان مواجه شد و مولفه ها و شاخص های عملکردی نیز در قالب پنج بعد به تایید بسیار بالای خبرگان رسید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2601

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1464 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    65-75
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1922
  • دانلود: 

    869
چکیده: 

در تحلیل های مالی فرض بر این است که گذشته، زمینه ساز آینده می شود و به این ترتیب نتیجه کوشش ها و تجارب گذشته که در صورت های مالی منعکس است راهنمای اخذ تصمیم نسبت به آینده قرار می گیرد. یکی از ابزارهایی که برای تعیین موقعیت مالی شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد تحلیل نسبت های مالی است. در واقع نسبت های مالی واقعیت های مهمی را در ارتباط با عملیات و وضعیت مالی یک شرکت آشکار می سازد. هدف از بررسی و پیش بینی نسبت های مالی، کمک به مدیران، سرمایه گذاران و به خصوص اعتباردهندگان شرکت ها، جهت ارزیابی عملکرد مالی، وضعیت مالی و پیش بینی ورشکستگی یا سودآوری این شرکت ها است. در این تحقیق از ابزار شبکه عصبی جهت پیش بینی نسبت های مالی استفاده شده است که گروه نسبت های نقدینگی، فعالیت، اهرمی و سودآوری در قالب چهار فرضیه مورد بررسی قرار گرفته است. برای انجام این تحقیق از اطلاعات 23 شرکت خودروسازی در طی سال های 89-67 استفاده شده است و مدل شبکه عصبی چند لایه پیشخور به کار رفته است. نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد که نسبت های نقدینگی چندان قابل پیش بینی نیستند و نسبت های فعالیت نیز توسط رگرسیون بهتر از شبکه های عصبی پیش بینی می شوند، اما در گروه نسبت های اهرمی و سودآوری، شبکه های عصبی با برتری کامل نسبت به رگرسیون همه آنها را به نحو مطلوب پیش بینی می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1922

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 869 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    77-101
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1271
  • دانلود: 

    917
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی رابطه بین تصمیمات سرمایه گذاری و پرداخت سود مدیریت شرکت ها با قابلیت نقدشوندگی سهام آنها در بورس اوراق بهادار تهران است. برای اندازه گیری تصمیمات سرمایه گذاری و پرداخت سود مدیریت از نقدینگی دارائی ها (قابلیت تبدیل به نقد) و برای اندازه گیری نقدشوندگی سهام از معیار عدم نقدشوندگی پیشنهادی توسط امیهاد، که قابلیت مبادله سهام، با هزینه کم و کمترین اثر بر قیمت را نشان می دهد، استفاده شده است. رابطه مثبتی بین نقدینگی دارائی ها و نقدشوندگی سهام شرکت ها پیش بینی می شود. انتظار می رود این رابطه به انتظارات بازار در مورد ساختار دارائیهای شرکت ها مربوط باشد. بنابراین نقدشوندگی سهام را به تصمیمات سرمایه گذاری و پرداخت سود مدیریت پیوند می دهیم. در این پژوهش اطلاعات 157 شرکت برای یک دوره 8 ساله (87-1380) انتخاب گردیده اند. برای آزمون فرضیه ها از تحلیل رگرسیون استفاده شده است. از سه معیار (بر اساس قدرت نقدشوندگی طبقات مختلف دارائیها) برای اندازه گیری نقدینگی دارائیهای شرکت ها استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که پس از کنترل عوامل اثرگذار بر نقدشوندگی سهام، رابطه مثبت معنی داری بین نقدشوندگی سهام شرکت ها و نقدینگی دارائیهای آنها وجود دارد. همچنین بر اساس نتایج به دست آمده، تصمیمات سرمایه گذاری مدیریت بر نقدشوندگی سهام بدون تاثیر و تصمیمات پرداخت سود مدیریت بر نقدشوندگی سهام شرکت ها تاثیر معنی داری دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1271

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 917 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    103-112
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3379
  • دانلود: 

    1634
چکیده: 

ارزیابی عملکرد سازمان به طور جامع و در خور اعتماد همواره یکی از دغدغه های اصلی ذینفعان و مدیران سازمان می باشد. زیرا ارزیابی عملکرد می تواند باعث آگاهی از میزان پیشرفت در بهبود عملکرد هر سازمان بویژه واحدهای خدماتی گردد، و در نتیجه انگیزه و فرصت لازم برای ارتقا کیفیت عملکرد ساختارهای خدماتی و یا تولیدی را ایجاد نماید. رویکرد اعطا جوایز ملی کیفیت و سرآمدی سازمان بر این واقعیت تاکید دارد که بقا در رقابت جهانی، مستلزم بهبود عملکرد در مقیاس جهانی است. مدل تعالی سازمانی EFQM به عنوان یک ابزار فراگیر و نگرش جامع به تمامی زوایای سازمانها، به کمک مدیران می آیند تا آنها را در شناخت دقیق تر سازمان تحت امر خود یاری نمایند. پژوهش انجام شده بر این اساس پایه گزاری شده است، تا عملکرد سازمان آموزش و پرورش استان مازندران که یکی از واحدهای خدماتی استان مازندران به شمار می آید را بر مبنای حوزه های توانمندسازها و نتایج مدل EFQM، مورد ارزیابی قرار دهد و زمینه های قابل بهبود را در آنها شناسایی نماید. این پژوهش و هدف پیش رو، با روش تحقیق توصیفی از نوع زمینه یابی انجام گردیده است و جامعه آماری آن شامل معاونین، رئیس گروه ها و کارشناسان مسوول سازمان آموزش و پرورش استان مازندران، به تعداد 64 نفر و به صورت سرشماری بوده اند. برای جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استاندارد EFQM استفاده شده و به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی بهره گرفته شده است. نتایج تحقیق نشان داده است، که در مجموع سازمان توانسته است در حوزه توانمندسازها به %51 و در حوزه نتایج به %39 از اهداف و نتایج مطرح شده در مدل EFQM دست پیدا کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3379

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1634 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    113-128
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2076
  • دانلود: 

    1481
چکیده: 

کارکنان سازمان های امروزین باید توانمند گردند و توانمندسازی کارکنان، مستلزم بکارگیری کارا و موثر کلیدهای توان افزایی نیروی انسانی است که مطالعه و بررسی این کلیدها و تعیین نقش و تاثیرات آن ها در توانمندی کارکنان یک رویکرد انسانی- مدیریتی در سازمان ها تلقی می شود. چهارچوب، محتوا و نتایج این مقاله در باب: «توانمندسازی کارکنان»، طی یک فرآیند تحقیق توصیفی- پیمایشی تنظیم شده است که هدف اصلی و عمده تحقیق، مطالعه مبانی نظری، مدل های ادارکی توانمندی و مولفه های این مدل و سرانجام تاثیر هر یک از مولفه ها در میزان توانمندسازی کارکنان یک مرکز دانشگاهی می باشد. تحقیق مربوطه در قالب مطالعه موردی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با تاکید بر سه مولفه کلیدی مدل ترکیبی ال دفت- بلانچارت یعنی: 1- کارگروهی (مشارکتی) 2- تسهیم و توزیع اطلاعات در میان کارکنان 3- تفویض اختیار به کارکنان، با بهره گیری از سنجش نظرات نمونه های آماری کارکنان و کارشناسان خبره واحدهای دانشگاهی بسیار بزرگ شامل: دانشگاه های آزاد اسلامی تنکابن، چالوس، بابل، آمل، قائمشهر و ساری با ابزار اندازه گیری پرسشنامه و تکنیک AHP صورت گرفته است. نتایج تحقیق، نشان داده است که به ترتیب؛ کارگروهی (رتبه اول)، تفویض اختیار و تسهیم و توزیع اطلاعات مشترکا (رتبه دوم)، در توانمندسازی کارکنان ایفا نقش می نمایند و به موازات مطالعات نظری و پیشینه های تحقیقاتی، هر یک از عوامل سه گانه یادشده بترتیب اولویت، بیشترین نقش و تاثیر را در امر توانمندسازی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2076

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1481 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    129-138
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1846
  • دانلود: 

    889
چکیده: 

این مقاله بخشی از نتایح پژوهشی است که با هدف امکان سنجی استقرار مدیریت کیفیت جامع و رتبه بندی معیارهای آن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد صورت گرفته است. بدین منظور بر اساس نظریه دمینگ، و با استفاده از پرسشنامه موسسه فدرال مدیریت کیفیت جامع آمریکا، اطلاعات مورد نیاز از نمونه ای شامل 200 نفر از کارشناسان و اعضای هیات علمی دانشگاه به صورت تصادفی جمع آوری گردید. نتایج حاصل از جمع آوری و تحلیل داده ها بر اساس آزمون تک نمونه ای نشان می دهد که امتیاز هر یک از معیارهای 8 گانه مدیریت کیفیت جامع بالاتر از متوسط بود و اختلاف میانگین ها از نظر آماری معنادار بود. این امر بیانگر آن است که امکان استقرار TQM در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد. به منظور تعیین اهمیت و رتبه بندی معیارهای فوق از روش توافق گروهی بر اساس عدد بردا استفاده شد که نتایج نشان می دهد که ترتیب اهمیت معیارها به صورت 1) اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کیفیت 2) توانمندسازی و کار گروهی 3) پیامدهای بهبود کیفیت و بهره وری 4) بیمه کیفیت 5) حمایت و رهبری مدیریت عالی 6) شناسائی و آموزش کارکنان 7) برنامه ریزی استراتژیک 8) تمرکز بر مشتری می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1846

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 889 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه
  • صفحات: 

    139-148
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1503
  • دانلود: 

    903
چکیده: 

مقاله حاضر در نظر دارد میزان اعتماد عمومی ارباب رجوع را در سازمانهای بخش عمومی اندازه گیری کند. گروه مورد مطالعه در این تحقیق شامل کلیه ارباب رجوع سازمانهای بخش عمومی در شهرستان فیروزکوه می باشند از جامعه آماری مورد مطالعه بر اساس روش تصادفی ساده تعداد 384 نمونه مورد نظر که حجم آن بر اساس جدول مورگان تعیین شده است انتخاب شده و دیدگاه آنها بر اساس پرسشنامه محقق ساخته اندازه گیری شده است این پرسشنامه شامل سوالاتی است که بر اساس آنها می توان دیدگاه ارباب رجوع را در شش حوزه عمل و پایبندی به اخلاقیات، برخورد یکسان و منصفانه با مشتریان، پاسخگویی، مسوولیت اجتماعی، شفافیت و اطلاع رسانی مناسب و کارایی در ارائه خدمات نسبت به سازمانهای بخش عمومی اندازه گرفت برای تایید روایی ابزار از روش قضاوتی و برای تایید پایایی ابزار از روش ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده که اندازه ضریب معادل %89 بوده است. برای بررسی سوالات تحقیق از روش های غیرپارامتری دوجمله ای و ضریب همبستگی اسپیرمن با سطح معنی داری %5 استفاده شده است. نتایج حاصل از تحلیل اطلاعات جمع آوری شده نشان داده است که بین شاخص های عملکردی و میزان اعتماد عمومی رابطه وجود داشته و عملکرد سازمان های بخش عمومی در هیچ یک از حوزه های عملکردی مورد مطالعه بالاتر از حد متوسط نبوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1503

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 903 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button