مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,844
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,531
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل تاثیرگذار بر رفتار خرید سبز دانشجویان ایرانی (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین)

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 49

چکیده

 هدف پژوهش شناخت, تعیین و بررسی ویژگی های مصرف کنندگان با رفتار خرید مطلوب زیست محیطی (رفتار خرید مصرف کننده سبز) و عوامل موثر بر رفتار خرید آنها می باشد. به عبارتی هدف تحقیق, پاسخگویی به این سوال است که چه عواملی بر رفتار خرید سبز مصرف کننده تاثیر می گذارد و همچنین میزان تاثیر آنها چقدر است. روش پژوهش پیمایشی است که در آن 18 متغیر مستقل در چهار بعد عوامل جمعیت شناختی, دانش زیست- محیطی, ارزش و نگرش انتخاب شده است. اطلاعات مورد نیاز از طریق طراحی و توزیع یک پرسشنامه با ساختار مستقیم در بین جامعه آماری (دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین) در تابستان 1390 تهیه شده است. حجم نمونه نیز 418 نفر می باشد. از بین چهار بعد مذکور, فقط بعد ارزش بر رفتار خرید سبز جامعه آماری تاثیر دارد. در سطح متغیرها نیز متغیرهای تعهدات مذهبی, جمع گرایی, اهمیت رفتارهای زیست محیطی و سختی رفتارهای زیست محیطی تاثیر دارد. محدودیت های پژوهش: مهم ترین محدودیت این است که متاسفانه بازاریابی سبز و مباحث مربوط به آن, چندان رواج ندارد و اقبال عمومی کمی نسبت به این موارد وجود دارد. این موضوع در مرحله جمع آوری داده ها, فرآیند تحقیق را تا حدودی دشوارتر کرد. نتایج این پژوهش, سازمان ها و شرکت ها را برای توسعه, ترویج و ارتقاء رفتارهای مطلوب زیست محیطی مصرف کنندگان (از جمله ترویج خرید محصولات سبز) راهنمایی می کند. به غیر از بدیع بودن موضوع پژوهش, مدل تحقیق نیز یک مدل جدید و بر مبنای بررسی مطالعات متعدد می باشد. همچنین متغیر تعهدات مذهبی و تاثیر آن بر رفتار خرید سبز برای اولین بار در این پژوهش بررسی شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، جواد، عنایتی، غلامرضا، و رهبری، محسن. (1391). بررسی عوامل تاثیرگذار بر رفتار خرید سبز دانشجویان ایرانی (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین). پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 9(27)، 35-49. SID. https://sid.ir/paper/151393/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی جواد، عنایتی غلامرضا، رهبری محسن. بررسی عوامل تاثیرگذار بر رفتار خرید سبز دانشجویان ایرانی (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین). پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1391؛9(27):35-49. Available from: https://sid.ir/paper/151393/fa

    IEEE: کپی

    جواد عباسی، غلامرضا عنایتی، و محسن رهبری، “بررسی عوامل تاثیرگذار بر رفتار خرید سبز دانشجویان ایرانی (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین)،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 9، no. 27، pp. 35–49، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151393/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button