مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,228
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

552
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

متغیرهای تعیین کننده تصمیمات انتخاب خودرو خانوار (شواهدی از ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه)

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 121

چکیده

 فرآیند انتخاب خودرو در خانوارها شامل چهار تصمیم کلیدی می باشد. تعداد خودروهای تحت تملک یک خانوار, نوع خودرو, اندازه خودرو و منشا برند خودرو. و از برنامه ریزان بازاریابی انتظار می رود تا درک مناسبی در خصوص این فرآیند ایجاد نمایند. هدف از این تحقیق, توسعه یک مدل غیرتجمعی برای اولین بار در ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه بمنظور تبیین روابط بین تصمیم های انتخاب خودرو خانوار و عوامل مشخص تعریف شده شامل انتظارات کلیدی مشتریان, ویژگیهای خودروها, روشهای فروش, برند ترجیحی و سایر متغیرهای دموگرافیکی مانند سن و جنس و درآمد می باشد. بر اساس تحقیق میدانی انجام شده در شهر تهران در قلمرو زمانی 1386 و 87 برای خریداران خودروی جدید, مدل لاجیت چندجمله ای (و مدل لاجیت سلسله مراتبی در خصوص انتخاب نوع خودروی خانواده) توسعه یافته است. همچنین اثر بخش بندی تصمیم گیران یا مشتریان بر رفتار انتخاب خودرو مورد بررسی واقع شده و نهایتا بر اساس یک مدل مفهومی اولیه, مدل نهایی در برگیرنده متغیرهای موثر بر تابع مطلوبیت این چهار تصمیم کلیدی همراه با ضرایب آنها ارایه شده است. نتایج این مدل چشم انداز مناسبی را برای سیاست گذاری در خودروسازان و همچنین برنامه ریزان بازاریابی به منظور درک بهتر مشتریان هدف و توسعه استراتژیهای بازاریابی مناسب فراهم می آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مومنی، حسینعلی. (1391). متغیرهای تعیین کننده تصمیمات انتخاب خودرو خانوار (شواهدی از ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه). پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 9(27)، 107-121. SID. https://sid.ir/paper/151400/fa

    Vancouver: کپی

    مومنی حسینعلی. متغیرهای تعیین کننده تصمیمات انتخاب خودرو خانوار (شواهدی از ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه). پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1391؛9(27):107-121. Available from: https://sid.ir/paper/151400/fa

    IEEE: کپی

    حسینعلی مومنی، “متغیرهای تعیین کننده تصمیمات انتخاب خودرو خانوار (شواهدی از ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه)،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 9، no. 27، pp. 107–121، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151400/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا