مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,724
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,475
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رضایت دانشجویان از خدمات ارائه شده توسط دانشگاه با استفاده از مدل کانو (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه)

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 71

چکیده

 هدف این تحقیق ابتدا شناسایی عوامل موثر بر رضایت دانشجویان از خدمات ارائه شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه و سپس طبقه بندی این عوامل در سه گروه الزامات اساسی, الزامات عملکردی و الزامات انگیزشی و در نهایت تعیین اولویت هر یک از این عوامل در طبقه مربوطه, بر اساس مدل کانو می باشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده های مورد نیاز, توصیفی اکتشافی, از شاخه میدانی است. در این تحقیق ابتدا با استفاده از روش مصاحبه گروه کانون و مقالاتی که پایه و اساس این تحقیق هستند, 27 عامل به عنوان عوامل موثر بر رضایت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه, شناسایی شده و به عنوان مبنایی جهت طراحی پرسشنامه قرار گرفتند. همچنین پرسشنامه مزبور در چهار بخش طراحی و پس از توزیع در مرحله پیش آزمون و تعیین اعتبار آن, بین 384 نفر از دانشجویان توزیع شد که پس از تکمیل, جمع آوری گردید. نمونه مزبور با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای از میان کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه که در سه مقطع کاردانی, کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند, انتخاب گردید. داده های حاصل از پرسشنامه در سه مرحله مورد تحلیل قرار گرفتند. در مرحله اول با استفاده از آزمون دو جمله ای, موثر بودن هر یک از متغیرهای 27 گانه بر رضایت دانشجویان مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد کلیه این متغیرها بر رضایت دانشجویان موثر می باشند. در مرحله دوم ماهیت تاثیر هر یک از متغیرهای 27 گانه موثر بر رضایت دانشجویان بر اساس مدل کانو مورد بررسی قرار گرفت و این متغیرها در سه گروه الزامات اساسی, الزامات عملکردی و الزامات انگیزشی طبقه بندی گردیدند. در نهایت از آزمون فریدمن جهت اولویت بندی متغیرهای 27 گانه موثر بر رضایت دانشجویان در داخل هر یک از گروه های (الزامات) فوق استفاده شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زری باف، مهدی، مختاران، ماهرخ، و لاجوردی، مسعود. (1391). شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رضایت دانشجویان از خدمات ارائه شده توسط دانشگاه با استفاده از مدل کانو (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه). پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 9(28)، 57-71. SID. https://sid.ir/paper/151521/fa

    Vancouver: کپی

    زری باف مهدی، مختاران ماهرخ، لاجوردی مسعود. شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رضایت دانشجویان از خدمات ارائه شده توسط دانشگاه با استفاده از مدل کانو (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه). پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1391؛9(28):57-71. Available from: https://sid.ir/paper/151521/fa

    IEEE: کپی

    مهدی زری باف، ماهرخ مختاران، و مسعود لاجوردی، “شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رضایت دانشجویان از خدمات ارائه شده توسط دانشگاه با استفاده از مدل کانو (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه)،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 9، no. 28، pp. 57–71، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151521/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button