Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1253
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1253

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3400
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3400

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 15
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    1-10
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    16796
  • دانلود: 

    7580
چکیده: 

امروزه یکی از رمزهای موفقیت هر سازمانی، قدرت تجزیه و تحلیل آن سازمان و تعامل صحیح مدیریت آن با محیط خارجی و داخلی اش است. تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها  (SWOT)یک ابزار و تکنیک خوب برای تجزیه و تحلیل عوامل داخلی و خارجی سازمان است. ولی در مراحل اندازه گیری و ارزیابی دارای نواقصی است زیرا عمدتا SWOT بر اساس تجزیه و تحلیل کیفی در فرایند برنامه ریزی عمل می کند. بنابراین یک رویه کارآمد برای برنامه ریزی استراتژیک این است که بعد از بررسی عوامل داخلی و خارجی، ماتریس SWOT ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM) را ایجاد نماییم. SWOT به عنوان یک ابزار تجزیه و تحلیل، می تواند برای ارزیابی در QSPM مورد استفاده قرار گیرد. QSPM برای مقایسه و اولویت بندی عوامل کلیدی داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد و این احتمال را کاهش می دهد که این عوامل نادیده گرفته شوند یا به طور نامناسب وزن داده شوند. این مقاله گزارشی از تحلیل عوامل داخلی و خارجی، SWOT و در نهایت به کارگیری QSPM در صنعت خودروسازی ایران است که به صورت مطالعه موردی در شرکت خودروسازی سایپا انجام شده است. و می تواند نقطه عطفی برای شناسایی مشکلات فعلی این صنعت در کشور باشد و استراتژی کلی برای کسب و کار آینده فراهم سازد تا در شرایطی بهتر از رقبا قرار گیرد. با توجه به نتایجی که از این تجزیه و تحلیل گرفته شده، سازمان در ابتدا باید به دنبال کوچک سازی و فروش شرکت های زیانده خود باشد تا بعد از آن با سرمایه گذاری در زنجیره تامین خود بتواند امکان صادارت محصولات خود و دستیابی به بازارهای جدید را پیدا کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 16796

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 7580 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    11-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    942
  • دانلود: 

    648
چکیده: 

تمایل به کیفیت خدمات، نقش مهمی در صنایع خدماتی نظیر خدمات بیمه ای، بانکی و امثال آن ایفا می نماید، چرا که کیفیت خدمات برای بقا و سودآوری سازمان، امری حیاتی به شمار می رود. مشتریان اغلب به دنبال آن هستند تا مسوولیت شکست خدمات را بیشتر به منابع بیرونی یا محیطی نسبت دهند. در این تحقیق، هدف محققان آن است که نقش مهم تامین و پشتیبانی اطلاعات برای مشتری در کاهش احساسات عصبانیت و دلسردی ناشی از شکست خدمتی را مورد بررسی قرار دهند. بنابراین از روش آزمایشگاهی برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز جهت اثبات یا رد فرضیه های تحقیق استفاده گردید. این تحقیق بر روی شش دانشجو که در یک سفر تفریحی یک روزه همراه با همسرانشان در یک هتل در شهر بابلسر ساکن بودند انجام پذیرفت. یافته های تحقیق نشان می دهد که بنگاه های خدماتی می توانند با ارائه خدمات اطلاعاتی بیشتر به مشتری، تبعات روانی منفی حاصل از شکست خدمات را در مشتریان کاهش دهند و با عرضه اطلاعات توجیه کننده در مورد دلایل ایجاد شکست خدمات و ارائه اطلاعاتی پیرامون جبران و بهبود این شکست خدمتی در آینده نزدیک، بتوان وفاداری مشتریان را حفظ و از تاثیرات سوء شکست خدمتی در مشتریان پیشگیری کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 942

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 648 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 15
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    25-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    5432
  • دانلود: 

    2429
چکیده: 

در پژوهش حاضر فرهنگ سازمانی و نقش آن در بهره وری نیروی انسانی در شبکه بهداشت و درمان شهرستان زنجان وایجرود و با هدف ارتقاء بهره وری با توجه به متغیرهای فرهنگ سازمانی (رقابت، جو نتیجه گرایی، توجه به افراد، ارتباطات، هویت، حمایت مدیریت، پذیرش ارزش ها و هنجارها) موثر بر افزایش بهره وری سازمان در سال 88 مطالعه گردید. این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی بوده که به شیوه همبستگی انجام شده و از نظر نوع هدف تحقیق، کاربری می باشد و از روش پیمایشی جهت گردآوری داده ها استفاده گردید. در این ارتباط کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان زنجان وایجرود که از 5 واحد تشکیل شده به عنوان جامعه آماری انتخاب شده و جهت سنجش متغیرهای فرهنگ سازمانی پرسشنامه 28 سوالی مبتنی بر طیف لیکرت و برای سنجش شاخص های بهره وری نیروی انسانی از روش ماتریس اهداف استفاده شد. پس از بررسی روایی پرسشنامه، جهت محاسبه پایایی پرسشنامه اول از روش آلفای کرونباخ استفاده شد که (a=%91) به دست آمد. جهت انجام محاسبات آماری از برنامه های نرم افزاری SPSS، ماتریس اهداف، آزمون همبستگی، آزمون آماری t و ضریب تعیین استفاده شد. در نهایت نتایج حاصل نشان داد که کلیه فرضیه های تحقیق تایید شده و بین متغیر فرهنگ سازمانی با بهره وری نیروی انسانی رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5432

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2429 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    39-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1734
  • دانلود: 

    1006
چکیده: 

امروزه به جهت وسعت بازارهای جهانی و وجود برخی تفاوت های عمده اجتماعی و اقتصادی در بین کشورها و گروه های مختلف مصرف کننده، به کارگیری یک روش اصولی و مدون در راستای شناسایی و یا اصطلاحا تعیین و اولویت بندی بازارهای هدف صادراتی از جمله الزامات دستیابی به جهش صادراتی محسوب می گردد. هدف این مقاله چگونگی انتخاب بازار هدف با استفاده از بررسی معیارهای شرکت ها برای تعیین میزان جذابیت بازار است. بنابراین در این مقاله به دامنه وسیع رویکردهایی پرداخته می شود که تاکنون برای تشخیص بازارهای هدف پیشنهاد نشده است. این تحقیق در رابطه با محصول گردو انجام شده است. در این تحقیق طبق آمار و نقشه های FAO ابتدا از بین تمامی کشورهای جهان کشورهایی که نیاز متناسب به محصول را دارند انتخاب گردید و کشورهای افریقایی، اروپایی و آمریکای جنوبی به عنوان جذاب ترین بازارهای محصول گردو تعیین شد. ولی دسترسی به این بازارها بسیار مشکل و پرهزینه می باشد، بنابراین ما بازارهای هدف را 4 کشور انتخاب کردیم که در واقع مرکز صادرات و راه های رسیدن به بازار اصلی است. سپس بر اساس اطلاعات و آمار به دست آمده از فائو و با استفاده از روش های تصمیم گیری چند معیاره مانند فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) این بازارها با هم سنجیده شد و ترکیه با امتیاز 0.309814 به عنوان بهترین بازار هدف انتخاب گردید. این تحقیق می تواند در جهت کمی کردن طیف های کیفی در بازاریابی مورد توجه قرار گیرد و نتیجه این تحقیق می تواند صادرات محصولات را هدفمند کرده و با شناسایی بهترین بازار هدف میزان سود را افزایش و هزینه های ارسال کالا به بازار را با استفاده از بازارهای واسطه کاهش دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1734

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1006 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    57-71
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2711
  • دانلود: 

    1410
چکیده: 

هدف این تحقیق ابتدا شناسایی عوامل موثر بر رضایت دانشجویان از خدمات ارائه شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه و سپس طبقه بندی این عوامل در سه گروه الزامات اساسی، الزامات عملکردی و الزامات انگیزشی و در نهایت تعیین اولویت هر یک از این عوامل در طبقه مربوطه، بر اساس مدل کانو می باشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده های مورد نیاز، توصیفی اکتشافی، از شاخه میدانی است. در این تحقیق ابتدا با استفاده از روش مصاحبه گروه کانون و مقالاتی که پایه و اساس این تحقیق هستند، 27 عامل به عنوان عوامل موثر بر رضایت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، شناسایی شده و به عنوان مبنایی جهت طراحی پرسشنامه قرار گرفتند. همچنین پرسشنامه مزبور در چهار بخش طراحی و پس از توزیع در مرحله پیش آزمون و تعیین اعتبار آن، بین 384 نفر از دانشجویان توزیع شد که پس از تکمیل، جمع آوری گردید. نمونه مزبور با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای از میان کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه که در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند، انتخاب گردید. داده های حاصل از پرسشنامه در سه مرحله مورد تحلیل قرار گرفتند. در مرحله اول با استفاده از آزمون دو جمله ای، موثر بودن هر یک از متغیرهای 27 گانه بر رضایت دانشجویان مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد کلیه این متغیرها بر رضایت دانشجویان موثر می باشند. در مرحله دوم ماهیت تاثیر هر یک از متغیرهای 27 گانه موثر بر رضایت دانشجویان بر اساس مدل کانو مورد بررسی قرار گرفت و این متغیرها در سه گروه الزامات اساسی، الزامات عملکردی و الزامات انگیزشی طبقه بندی گردیدند. در نهایت از آزمون فریدمن جهت اولویت بندی متغیرهای 27 گانه موثر بر رضایت دانشجویان در داخل هر یک از گروه های (الزامات) فوق استفاده شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2711

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1410 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    73-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1262
  • دانلود: 

    951
چکیده: 

این تحقیق در مورد تاثیر کوشش های ارتباطی خرده فروشی ایجاد شده به وسیله خرده فروش (پست مستقیم، رفتار ترجیحی و پاداش های ملموس) بر پیامدهای بازاریابی ارتباطی کلیدی (اعتماد، تعهد ارتباطی و وفاداری رفتاری) در فروشگاه هایپراستار تهران تمرکز کرده است. این مطالعه با نمونه گیری تصادفی از فروشگاه هایپراستار تهران به تعداد 222 نفر، پنج فرضیه را با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری مورد آزمون قرار داده است. مطابق با نتایج این تحقیق و پیشینه موجود در سایر کشورها، در اشاره به مفاهیم کاربردی این مطالعه می توان اظهار داشت که یکی از راه حل های کلیدی برای جلب و اثرگذاری بر مشتریان وفادار و ترغیب مشتریان عادی، کوشش های ارتباطی خرده فروشی است. درنتیجه، مدیران و کارمندان شرکت های خرده فروشی به آموزش، انگیخته شدن و پاداش گرفتن برای انجام کوشش های ارتباطی به مشتریان عادی و منظم نیاز دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1262

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 951 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    85-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3474
  • دانلود: 

    1846
چکیده: 

در این تحقیق به بررسی و شناسایی سوگیری های رفتاری تاثیرگذار بر تصمیم خرید و فروش سهام سرمایه گذاران فردی در تالار بورس منطقه ای همدان (1390) پرداخته شده است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر به دست آوردن داده ها توصیفی است. در این تحقیق طبق جدول مورگان 80 نفر از سهام داران تالار بورس منطقه ای همدان به عنوان نمونه، به روش تصادفی انتخاب گردید و داده های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری شد. در بخش سنجش فرضیه ها از آزمون تی تک نمونه ای برای متغیرهای نرمال و از آزمون دوجمله ای برای متغیرهای غیرنرمال و از آزمون فریدمن برای رتبه بندی سوگیری های رفتاری سهام داران استفاده شده است. سوال اصلی آن است که آیا سوگیری های رفتاری بر تصمیم خرید و فروش سهام سرمایه گذاران فردی تاثیرگذار است؟ یافته های پژوهش بیانگر آن است که سوگیری های رفتاری بر تصمیم گیری سهام داران فردی در خرید و فروش سهام تاثیرگذار است. همچنین نتایج پژوهش نشان می دهدکه سهام داران در تصمیم گیری برای خرید و فروش سهام خود به ترتیب دچار سوگیری های نمایندگی، لنگر انداختن، واکنش بیش از حد، اعتماد بیش از اندازه، دنباله روی از جمع، توجه بیش از حد به شایعات، واکنش کمتر از حد شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3474

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1846 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 15
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    101-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1135
  • دانلود: 

    735
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف کلی بررسی ابعاد مختلف بازارگرایی و نحوه تاثیر آنها بر عملکرد بخش بین الملل بانک ملت انجام شد. ابزار تحقیق حاضر پرسشنامه ای بود که بر اساس مرور ادبیات برای اندازه گیری متغیرهای تحقیق مورد استفاده قرار گرفت. روش گردآوری داده ها پیمایشی از نوع توصیفی همبستگی انجام شد. جامعه آماری تحقیق را 187 نفر کارشناسان بخش ارزی بانک ملت تشکیل دادند. که با استفاده از جدول مورگان 140 نفر نمونه به صورت تصادفی انتخاب که به روش انتساب متناسب نمونه گیری بین طبقات معاونین ارزی شعب تهران و شهرستان ها و همچنین کارشناسان بخش بین الملل انجام شد. برای تعیین روایی تحقیق از روش روایی سازه و برای تعیین پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده شد که نتایج نشان می دهد ابزار تحقیق از قدرت لازم برای گردآوری اطلاعات برخوردار بوده است. به منظور داده پردازی از مدل معادلات ساختاری، آزمون فریدمن و آزمون t تک نمونه ای استفاده شد که به این منظور نرم افزارهای آماری SPSS و LISREL مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج حاکی از آن است که بین ابعاد بازارگرایی در بخش بین الملل بانک ملت مشتری محوری بیشتر از رقیب محوری و هماهنگی میان وظیفه ای مورد توجه بوده است. همچنین نتایج حاکی از آن است بازارگرایی بر عملکرد بخش بین الملل اثر مثبت و معنی داری دارد. از طرف دیگر توانمندی های بازاریابی با اثر میانجی خود این اثر را تقویت می کند. نتیجه کلی تحقیق حاکی از آن است که با افزایش بازاریابی اثر مستقیم و معنی داری بر عملکرد بخش بین الملل بانک ملت دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1135

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 735 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button