مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

905
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

705
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر در تعیین نیازهای آموزشی پرستاران بخش های ویژه ‏

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 120

چکیده

 اهداف: این پژوهش با هدف بررسی تاثیر اجرای مدل مدیریت کیفیت فراگیر بر تعیین نیازهای آموزشی پرستاران بخش های ویژه انجام شد.روش ها: این پژوهش روی 80 نفر از پرسنل بخش های ویژه بیمارستان حضرت رسول (ص) و فیروزگر که به طور تصادفی انتخاب شده بودند اجرا شد. آزمودنی ها در دو گروه آزمایش (پرستاران بیمارستان حضرت رسول) که مدیریت کیفیت فراگیر روی آنها اجرا شده بود و گواه (پرستاران بیمارستان فیروزگر) که هیچ گونه آموزشی ندیده بودند تقسیم شدند. پرسش نامه های مدیریت کیفیت فراگیر و نیازسنجی آموزشی به عنوان پس آزمون در هر دو گروه تکمیل شد.یافته ها: نتایج حاصل از تعیین نیازهای آموزشی پرستاران گروه آزمایش به طور معنی داری بالاتر بود. همچنین بین نیازهای آموزشی و مولفه های مدیریت کیفیت فراگیر در ارایه خدمات پرستاری تفاوت معنی داری وجود داشت.نتیجه گیری: مدیریت کیفیت فراگیر در تعیین نیازهای آموزشی پرستاران موثر است و می تواند نیازسنجی بهتر و مدون تری را موجب شود. در بیمارستان هایی که مدیریت کیفیت فراگیر اجرا می شود, پرستاران سعی می کنند که دانش خود را به وسیله یادگیری روش های نوین آموزشی ارتقا دهند و برای موفقیت هر چه بیشتر در مراقبت های بهداشتی تلاش می کنند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دانیال، زهرا. (1388). تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر در تعیین نیازهای آموزشی پرستاران بخش های ویژه ‏. پرستاری مراقبت ویژه IRANIAN JOURNAL OF CRITICAL CARE NURSING (IJCCN)، 2(3)، 117-120. SID. https://sid.ir/paper/151527/fa

    Vancouver: کپی

    دانیال زهرا. تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر در تعیین نیازهای آموزشی پرستاران بخش های ویژه ‏. پرستاری مراقبت ویژه IRANIAN JOURNAL OF CRITICAL CARE NURSING (IJCCN)[Internet]. 1388؛2(3):117-120. Available from: https://sid.ir/paper/151527/fa

    IEEE: کپی

    زهرا دانیال، “تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر در تعیین نیازهای آموزشی پرستاران بخش های ویژه ‏،” پرستاری مراقبت ویژه IRANIAN JOURNAL OF CRITICAL CARE NURSING (IJCCN)، vol. 2، no. 3، pp. 117–120، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151527/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button