مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,828
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر آموزش بی نظمی های قلبی به دو روش سخنرانی و نرم افزار چند رسانه ای بر ماندگاری دانش دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 121

چکیده

 انتخاب روش های آموزشی موثر از جمله اهداف و عناصر اصلی در برنامه ریزی های آموزشی محسوب می شود. این مطالعه با هدف «مقایسه تاثیر آموزش بی نظمی های قلبی به دو روش سخنرانی و نرم افزار چند رسانه ای بر ماندگاری دانش دانشجویان پرستاری» انجام شد. در این مطالعه نیمه تجربی 45 نفر از دانشجویان ترم 7 پرستاری با روش تخصیص تصادفی به دو گروه (گروه سخنرانی و گروه چند رسانه ای) جهت آموزش در نیم سال اول 1392 تقسیم شدند. دانش دانشجویان با آزمون 20 سوالی چهار گزینه ای در سه مرحله قبل, بعد و یادآور (2 ماه پس از مداخله) سنجیده شد و سپس داده ها با نسخه 19 نرم افزار SPSS در سطح معناداری 95 درصد مورد تجزیه قرار گرفتند. تفاوت معناداری در میانگین نمرات قبل از مداخله در دو گروه مشاهده نشد (P>0.05) لیکن پس از مداخله میزان سطح دانش دانشجویان در هر دو روش افزایش یافت (P>0.001). هم چنین در مرحله پس از آزمون میانگین نمرات در هر دو گروه سخنرانی و چندرسانه ای تفاوت معناداری داشتند (P<0.013). در مرحله یادآوری نیز میانگین نمرات در گروه آموزش با نرم افزار چندرسانه ای و گروه سخنرانی تفاوت معناداری داشتند (P<0.05). در نتایج, موثر بودن روش سخنرانی و نرم افزار چند رسانه ای در مرحله پس آزمون, حکایت از مفید بودن هر دو روش آموزشی می نماید؛ لیکن به منظور حفظ و بقای بیشتر دانش دانشجویان آموزش به روش نرم افزار چند رسانه ای پیشنهاد می گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

محمدی باغملایی، بی بی ماه، واحدپرست، حکیمه، روانی پور، مریم، و صادقی، طاهره. (1394). مقایسه تاثیر آموزش بی نظمی های قلبی به دو روش سخنرانی و نرم افزار چند رسانه ای بر ماندگاری دانش دانشجویان پرستاری. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 6(2)، 115-121. SID. https://sid.ir/paper/228812/fa

Vancouver: کپی

محمدی باغملایی بی بی ماه، واحدپرست حکیمه، روانی پور مریم، صادقی طاهره. مقایسه تاثیر آموزش بی نظمی های قلبی به دو روش سخنرانی و نرم افزار چند رسانه ای بر ماندگاری دانش دانشجویان پرستاری. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1394؛6(2):115-121. Available from: https://sid.ir/paper/228812/fa

IEEE: کپی

بی بی ماه محمدی باغملایی، حکیمه واحدپرست، مریم روانی پور، و طاهره صادقی، “مقایسه تاثیر آموزش بی نظمی های قلبی به دو روش سخنرانی و نرم افزار چند رسانه ای بر ماندگاری دانش دانشجویان پرستاری،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 6، no. 2، pp. 115–121، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228812/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button