مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

701
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

714
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سبک های یادگیری و منبع کنترل در گروه های تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 225 | صفحه پایان 241

چکیده

 هدف: هدف پژوهش تعیین سبک های یادگیری و منبع کنترل دانشجویان گروه های تحصیلی بود. روش: روش پژوهش علی-مقایسه ای و جامعه آماری 6992 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه تبریز در گروه های تحصیلی علوم انسانی, علوم پایه, فنی-مهندسی و پزشکی بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی از میان آن ها 363 نفر انتخاب شد. ابزار اندازه گیری, پرسشنامه سبک های یادگیری کُلب (1999) و منبع کنترل راتر 1966 بود. داده های به دست آمده با مجذور کا و تحلیل واریانس یک راهه تحلیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد دانشجویان علوم انسانی سبک یادگیری انطباق یابنده, علوم پایه سبک همگرا, فنی-مهندسی سبک واگرا و پزشکی سبک جذب کننده دارند (43/72 =c2, 001/0 = P). منبع کنترل دانشجویان دارای سبک یادگیری انطباق یابنده نسبت به گروه های تحصیلی دیگر بیرونی تر (161/11 =F, 001/0 = P) و منبع کنترل دانشجویان فنی-مهندسی نسبت به گروه های دیگر و دانشجویان پزشکی نسبت به علوم انسانی درونی تر بود (526/64 =F, 0001/0 = P). نتیجه گیری: از آن جایی که شناخت شیوه های یادگیری می تواند در شکل گیری منبع کنترل درونی و بیرونی مناسب و نیز تغییر اسناد ناسازگار موثر باشد, بنابراین لازم است آموزش و روش های تدریس, متناسب با سبک های یادگیری هر گروه تحصیلی باشد تا دانشجویان با یادگیری مبانی و کاربردی رشته تحصیلی خود, تجارب آموزشی و شغلی موفقیت آمیز را کسب کنند و به خودباوری برسند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مساواتی آذر، پریسا، و حسینی نسب، سیدداوود. (1395). مقایسه سبک های یادگیری و منبع کنترل در گروه های تحصیلی دانشجویان. روان شناسی کاربردی، 10(2 (پیاپی 38) )، 225-241. SID. https://sid.ir/paper/151806/fa

    Vancouver: کپی

    مساواتی آذر پریسا، حسینی نسب سیدداوود. مقایسه سبک های یادگیری و منبع کنترل در گروه های تحصیلی دانشجویان. روان شناسی کاربردی[Internet]. 1395؛10(2 (پیاپی 38) ):225-241. Available from: https://sid.ir/paper/151806/fa

    IEEE: کپی

    پریسا مساواتی آذر، و سیدداوود حسینی نسب، “مقایسه سبک های یادگیری و منبع کنترل در گروه های تحصیلی دانشجویان،” روان شناسی کاربردی، vol. 10، no. 2 (پیاپی 38) ، pp. 225–241، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151806/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button